У Києві залізничні колії поєднають з магістралями для автотранспорту

У Києві залізничні колії поєднають з магістралями для автотранспорту

«Вечірній Київ» днями  розповідав про проблеми з залізничним шляхопроводом на вулиці Вишгородській. Ми звернулися до фахівців КО «Київгенплан» з питанням, чи надовго залізниця, з її небезпечними вантажами, окупувала столицю, яке місце їй відводять фахівці у найближчій перспективі й далекому майбутньому.

Залізниця займає чверть міських територій

-У діючому сьогодні Генеральному плані Києва передбачено будівництво залізничного обходу столиці й винесення за межі міста вантажних поїздів, - розповів «Вечірньому Києву» начальник управління транспортної інфраструктури КО «Київгенплан» Олексій Шаповалов. - У проект нового генплану й у діючу схему транспорту столиці  це положення також перейшло, адже наміри не виконані.  Поки не маємо великого  транспортного обходу навколо Києва, де окрім автобану передбачений й коридор (простір) для проектування залізниці, вантажі тягатимуть через центр столиці. Колись, при проектуванні великого обходу й затвердженні його техніко-економічного обґрунтування залізницю не врахували. Тому Уряду, Мінінфраструктури разом з Києвом конче потрібно якнайшвидше повернутися до цього питання. У проекті генплану всі заходи, пов’язані з виносом залізничного господарства, що непродуктивно займає у місті величезні площі, передбачені.    

Що треба зробити:   

  • спорудити дільниці зовнішнього залізничного обходу від Ніжинського до Тетерівського напрямків для пропуску транзитних вантажних потоків;
  • створити три транспортно-складські комплекси: у районі с. Кожухівка Васильківського району, с. Калинівка Броварського району, м. Українка в комплексі з новими вантажними районами річкового порту;
  • закрити вантажні станції і двори Київ-Товарний, Київ-Дніпровський, вантажний двір Київ-Петрівка, припинити вантажні роботи на ст. Київ-Пасажирський, сортувальні роботи на ст. Дарниця.
  • збудувати залізничну розв'язку в різних рівнях в районі зупинкового пункту Лівий Берег;
  • спорудити додаткові колії на ділянках: Київ-Московський – Дарниця, Жуляни – Глеваха, Київ – Миронівка;
  • закриття 66 малодіяльних під'їзних колій на 10 вантажних станціях.

-Поки залізницю з її вантажами винесуть за межі столиці, планується максимально використовувати створи залізничних шляхів у місті для прокладання вздовж них автошляхів для того, щоб збільшити пропускну здатність дорожньої мережі, створити хордові магістралі в різних напрямках столиці,  - говорить заступник начальника управління транспортної інфраструктури  КО «Київгенплан» Тамара Аляб’єва. – Сьогодні у Києві такий підхід мало використовують. Але, завдяки залізничній колії, наприклад,  ми передбачаємо використати Залізничне шосе. В першу чергу можна продовжити автодорогу від цього шосе вздовж колій на південь - до вул. Любомирської, в другу чергу – вийти дорогою до вулиці Федорова, потім – до Кільцевої дороги. На Караваєвих дачах  ми пропонуємо будувати з однієї сторони колій автодорогу районного значення. Створ залізничної гілки, що простяглася від Нивок аж за Борщагівку  можна використати для прокладання дороги, але тут має бути прокол у насипу в районі шляхопроводу на проспекті Курбаса. Є багато й інших проектів поєднання залізниці з автотрасами.

На перетинах залізниці з автошляхами, які ще залишилися у місті, будуть дворівневі переїзди. Наприклад, на перетинах вулиць Суздальська та Медова давно готовий проект шляхопроводу.Так само й на проспекті Науки та Столичного шосе.

Яка доля чекає на столичну електричку

 -Зараз розглядається варіант перетворити залізничне кільце у столиці на повноцінний вид швидкісного транспорту у місті, - розповідає Тамара Аляб’єва. - Електричка має працювати в єдиному режимі з метрополітеном, швидкісним трамваєм. І в проекті генплану передбачені комплексні пересадкові вузли між електричкою та наземним пасажирським транспортом. Адже колії проходять поряд з існуючими й перспективними станціями метро.  Коли місто звільниться від вантажних потягів й буде організовано нормальний рух пасажирської  залізниці, території поблизу пере садкових вузлів отримають шанс на відродження. А тим більше – території, які нині захаращені залізничним непотребом. Його можна побачити хоча б долаючи відстані на міській електричці.

Є ідея надати можливість пасажирам з населених пунктів приміської зони  - Броварів, Вишгорода, Українки, Василькова, Ірпеня  робити пересадку не на Центральному залізничному вокзалі  столиці, а одразу на міську кільцеву електричку. Й користуватися нею як повноцінним міським транспортом.  

Таким мав вже бути Дарницький залізничний вокзал і пересадковий вузол

-Що стосується Дарницького залізничного вокзалу, то він, за діючим Генпланом, мав би вже з’явитися, - продовжує Тамара Аляб’єва. - Але ми його знову вносимо у проект. Недобудована споруда так і стоїть. Тут, нагадаю, запроектовано великий пересадковий вузол – з трамваїв, авто й міської та приміської електричок в поєднанні з міжнародним залізничним вокзалом.

Що передбачено для міської залізниці:

  • звільнення внутрішньоміського залізничного вузла від вантажних потоків та використання його в якості швидкісного рейкового пасажирського транспорту в єдиній системі з метрополітеном і швидкісним трамваєм;
  • будівництво лівобережного пасажирського вокзального комплексу на ст. Дарниця;
  • включення у внутрішньоміську мережу залізниці зв’язків з містами приміської зони (Вишгород, Бровари, Бориспіль, Українка, Васильків, Ірпінь);
  • будівництво швидкісного залізничного зв’язку з аеропортом "Бориспіль" - ЗРОБЛЕНО;
  • збільшення частоти руху поїздів в часи "пік" та протягом доби (з 18-20 хв. до 3-5 хв.);
  • будівництво 14 нових залізничних станцій та зупинних пунктів;   
  • організація зручних підходів, пере садкових вузлів з іншими видами транспорту, позавуличні пішохідні переходи, перекриття платформ;
  • реорганізація територій біля станцій залізниці, створення нових міських майданів, організація підвозу пасажирів наземним транспортом, спорудження перехоплюючих паркінгів.