Пільговий проїзд тільки для столичних пенсіонерів: про що говорять у транспорті

Як і обіцяла влада столиці, у наземному комунальному транспорті міста включили звукові доріжки для нагадування тим, хто має «Картку киянина», аби не забули прикласти її до валідатора. Крім того, контролери, які заходять у салон для перевірки сплати проїзду, самі запитують у людей, чи прикладали вони картки до пристроїв і допомагають робити це літнім пасажирам. Вчора у тролейбусі №25 зранку контролери самі валідували картки 5-6 пасажирам, з роз’ясненнями, що гроші за проїзд ні яким чином не знімаються.
Останні дні на тему валідації «Карток киянина» дуже багато розмов точиться у транспорті міста. Наприклад, іногородні пенсіонери, що приїжджають у справах, бачать, як кияни прикладають картки до валідаторів, і цікавляться цим питанням.
Кондуктори, звичайно ж, дають роз’яснення в межах своєї компетенції, розповідають, що категорії пільговиків, яким привілеї для проїзду у транспорті надала держава, зможуть проїхати у столиці безоплатно. Але безоплатний проїзд пенсіонерам надала, свого часу, лише влада Києва, компенсуючи перевізникам гроші тільки «за своїх киян», і ця пільга не розповсюджується на інших мешканців країни. Кондуктори ще й радо показують, як трохи пізніше треба буде користуватися паперовими одноразовими талонами й валідатором. Талончик прикладають до віконця валідатора, який розпізнає й запам’ятовує QR-код, і висвічує напис, що талон ідентифіковано.
Заступник директора Департаменту соціальної політики КМДА Світлана Устименко пояснила те, що нині коротко роз’яснюють кондуктори пасажирам.
-Київ – єдине місто в Україні, яке надало пенсіонерам право на пільговий проїзд у комунальному транспорті й сплачує компенсацію за це перевізникам, - говорить Світлана Устименко.- Коли на рівні уряду вирішать питання про компенсацію місту коштів (а такі перемовини вже йдуть), тоді возитимемо безоплатно всіх. Крім столичних пенсіонерів, пільговим проїздом у наземному транспорті, за рішенням Київради користуються:
-особи, що мають особливі заслуги перед батьківщиною (не плутати із заслугами перед Україною – це різні категорії),
-особи, що мають особливі трудові заслуги перед батьківщиною,
-непрацюючі особи, які доглядають за інвалідом 1 групи,
-особи, старші 80 років,
-учасники війни, які не належать до категорії пенсіонерів,
-особи, які належать до сім’ї загиблого, і на яких поширюється дія закону «Про соціальний статус ветеранів війни і гарантії їх соціального захисту»,
-багатодітні сім’ї,
-учням середніх загальноосвітніх шкіл міста.
Всі інші пільги, що встановлені чинним законодавством і стосуються проїзду у транспорті, як були так і залишилися за громадянами. Цими пільгами, на підставі посвідчення й за його наявності, може користуватися у столичному транспорті будь який громадянин України.
Світлана Устименко пояснила також, що лише чіткий облік перевезених пасажирів-пільговиків надасть можливість місту коректно використовувати кошти з бюджету для компенсації витрат транспортним підприємствам на перевезення особливих категорій громадян.
Аби уточнити переваги «Картки киянина», «Вечірній Київ» набрав всі телефонні номери, що вказані на сайті Департаменту соціальної політики. Жоден не відповідав. Жоден! Ця проблема існує вже не кілька місяців. Один з найважливіших департаментів міста не має зв’язку з киянами, які найбільше потребують захисту: інвалідами, пенсіонерами, іншими уразливими категоріями мешканців. Причина: борги за зв’язок перед постачальником послуги й оскарження їх у судах. Коли увімкнуть телефони невідомо. Поки ж, до спеціалістів головного органу соціального захисту населення Києва потрібно приходити особисто на прийом. Це єдиний спосіб на сьогодні.
Раніше Світлана Устименко повідомила «Вечірньому Києву»: «Я не знаю коли в нас включать телефони у Департаменті. Коли погасимо борги перед Укртелекомом. Великі борги».