Що треба киянам знати про комуналку й суди через тарифи

Петро Пантелєєв дав роз’яснення про судові позови щодо тарифів по квартплаті й утриманню прибудинкових територій.
Судові позови стосовно тарифів винятково муніципальних житлово-експлуатаційних організацій – намагання дестабілізувати ситуацію з обслуговуванням 8,5 тисячі житлових будинків, збільшити дефіцит працівників галузі. Крім того, судові рішення стосуються поняття тарифу, яке перестало існувати вже з червня цього року. Про це у своїй колонці на «Українській правді» зазначив заступник голови Київської міської державної адміністрації Петро Пантелеєв, повідомляє прес-служба КМДА.
Він повідомив, що 20 грудня місто отримало повідомлення: адміністративний суд відхилив апеляційну заяву щодо оскарження рішення Окружного суду м. Києва про незаконність розпорядження КМДА від 6 червня 2017 року. Цим розпорядженням затверджені тарифи на прибирання будинків і прибудинкових територій, тобто ціни комунальних житлових організацій, за якими здійснюється обслуговування для 8,5 тисячі будинків Києва.
Наразі відносно зазначеного рішення готується касаційна скарга.
-Дуже прикро, що життєдіяльність Києва, питання стабільного надання послуг для майже двох мільйонів киян, робота кількох тисяч працівників – двірників, слюсарів, майстрів – стає розмінною монетою в політичних змаганнях. По-перше, зазначений тариф – це об’єктивна і реальна вартість послуг комунальних житлових організацій. Вона включає 16 видів робіт, у тому числі обслуговування будинкових мереж, протиаварійні роботи, освітлення, електрифікацію ліфтів тощо. По-друге, ціна є однією з найнижчих у Києві – 5-7 гривень за квадратний метр у середньому. Вона суттєво нижча, ніж ціна, наприклад, більшості приватних ЖЕКів. По-третє, відповідно до чинного законодавства, таке поняття як тариф припинило існувати з 10 червня цього року. Обслуговування здійснюється за договірними цінами підприємств, що повинна покривати фактичні затрати, аби не працювати у збиток. Тобто судове рішення стосується поняття тарифу, яке, по суті, перестало існувати, – повідомив Петро Пантелеєв.
За його словами, ініціатори судового позову не намагалися розібратися в економіці, отримати детальну інформацію про те, куди йдуть кошти, як вони розподіляються, які реальні витрати підприємства.
-Існуюча ціна послуги в керуючих компаніях дозволила нам не втратити ту необхідну для обслуговування будинків кількість двірників і інший лінійний персонал, а навпаки – дала нам змогу підвищити їм зарплату. Адже сьогодні дефіцит кадрів у системі комунальних ЖЕДів становить 40%. Як і в будь-якій сфері, у системі комунального обслуговування є проблеми, зауваження. Є ЖЕДи, що працюють краще, є гірші. Але сьогодні ця система працює стабільно, надає послуги за помірну ціну і реагує за допомогою міста на скарги споживачів. І руйнувати цю систему, заводити підприємства в боргову яму заради ілюстрації ефектних передвиборних обіцянок, оперуючи популістськими лозунгами, як мінімум нечесно по відношенню до киян, – резюмував заступник голови КМДА.