У Києві відкрили новий центр моніторингу за роботою комунального транспорту

У Києві відкрили новий центр моніторингу за роботою комунального транспорту

Мер Києва Віталій Кличко відкрив новий диспетчерський центр моніторингу роботи комунального транспорту та збору інформації, що розташований в приміщенні КК «Київавтодор». Сучасна апаратна зала замінила старий моніторинговий пункт, що існував ще до початку 2000-х років. Тепер, у рамках «Київ Смарт Сіті» створили сучасну гігантську панель з 12 моніторів, на які виводиться вся інформація про комунальну техніку, починаючи від ідентифікації водія, й ситуацію на дорогах. Доступ до системи спостереження матимуть й кияни, але у обмеженому варіанті. Наприклад, вони зможуть спостерігати за прибиральними машинами за допомогою вже відомого онлайн сервісу Clean.map. 

фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка
Генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Олександр ГУСТЄЛЄВ
Генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Олександр ГУСТЄЛЄВ
фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка
За роботою колег можна стежити просто із кабіни снігоочищувача
За роботою колег можна стежити просто із кабіни снігоочищувача

Диспетчерський центр моніторингу роботи комунального транспорту та збору інформації забезпечує опрацювання даних GPS-трекерів, встановлених на спецавтомобілі, для моніторингу розташування, маршруту руху комунальної техніки. Центр надає можливість відображення в гео-системі місцезнаходження техніки та типу виконуваної роботи. Зокрема, це буде дуже корисним і ефективним, наприклад, під час прибирання міста в снігопади.

-Також на кожну одиницю комунальної техніки в залежності від типу та моделі визначаються ліміти швидкості. Тож система реєструє за даними з GPS-трекерів перевищення швидкості та сигналізує про це. Система сигналізує і про відхилення від маршруту, - відзначив віталій Кличко Кличко.

Так, система дозволяє робити зріз інформації щодо роботи техніки по районах або по кожній окремій одиниці (номерний знак, швидкість, вид авто, вид виконуваних робіт тощо ). Система призначена для диспетчерського управління та контролю за виконанням роботи комунальною технікою. Диспетчер може надсилати повідомлення водію і отримувати від нього зворотній зв’язок. Є, зокрема, і аудіозв'язок. У водія є екран, обладнаний для прийому повідомлень, моніторингу поточних даних авто та формування маршрутів.

Техніка моніторингового центру була закуплена відповідно до тендерних процедур. Загальна вартість – 3,9 млн гривень. У центрі обладнано робочі місця для 4 операторів (кожне робоче місце обладнане комп’ютером та 2 моніторами), системою моніторингу «відеостіна» (12 моніторів) та пультом керування роботизованими камерами з монітором. До системи моніторингу підключено більше 600 одиниць комунальної техніки.

Варто зауважити, що диспетчерський центр моніторингу роботи комунального транспорту підключений також до центральної системи відеоспостереження.

- Ще декілька років тому, коли йшли опади, я виїжджав в кожне ШЕУ, перевіряв, де і як працюють спецавтівки. А водії, відпрацювавши маршрут, поверталися в ДЕПО, щоб отримати наступне завдання, куди їм їхати прибирати далі. На сьогодні ці процеси автоматизовані. І вся інформація доступна в одному місці. А робота спецтехніки управляється і контролюється звідси, - відзначив Кличко.

Нагадаємо, в рамках системи “Безпечне місто” у Києві встановлено 6,8 тисяч камер відеонагляду. Уся інформація з камер надходить до міського дата-центру, де зберігається. Встановлені камери мають функцію розпізнавання облич, номерів автомобілів, з системою фіксації швидкості.

Також міський голова звернувся представників ЗМІ, аби ті у разі опадів у місті відвідували диспетчерський центр та отримували докладну інформацію про те, як прибирають місто.

За словами мера, така система працює поки тільки в Києві, проте як керівник Асоціації міст України він планує передавати досвід столиці й іншим українським містам.

Фото Бориса Корпусенка, "Вечірній Київ"