Продукти в Україні маркуватимуть як у ЄС

Продукти в Україні маркуватимуть як у ЄС

Верховна Рада України прийняла Закон “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”, який має забезпечити належний рівень захисту інтересів споживачів, гарантуючи їх право на достовірну інформацію про харчові продукти та регулюючи процедури надання такої інформації. Закон було розроблено за участю фахівців Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та експертів Проекту ЄС “Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні”.

Про це повідомляє офіційний портал Кабінету Міністрів.

-Закон про інформацію щодо харчових продуктів приводить у відповідність українське законодавство до норм ЄС, а також підвищує рівень поваги до споживача, - прокоментував рішення парламенту Голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа. - Переконаний, що з прийняттям цього закону в нашій державі буде сформована нова культура інформування споживачів про харчовий продукт.

Зокрема, закон містить вимоги щодо виділення алергенів, передбачає збільшення шрифту на етикетці, зазначення країни чи місця походження харчового продукту, інформуванню про замороження чи розмороження продукту, перелік усіх інгредієнтів, надання інформації про поживну цінність.

-Маркування повинно містити лише правдиву інформацію, яку легко прочитати та зрозуміти і яка не вводить споживача в оману. Якщо продукт містить алерген чи якийсь інгредієнт, який може викликати непереносимість, то це обов’язково потрібно вказати. Тепер, купуючи харчові продукти, український споживач зможе робити свідомий вибір на користь того чи іншого продукту, ‒ зазначив керівник Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» Тоні Віл.

Він зазначив, що з набранням чинності закону, українців так само, як і європейців, інформуватимуть про усі харчові продукти, які продаються в супермаркетах, магазинах, кіосках, ресторанах чи кав’ярнях.

Ухвалений закон стосується не лише маркування на етикетках, але й будь-якої інформації про харчовий продукт, яка надається через рекламу, Інтернет або просто повідомляється споживачеві під час продажу, у тому числі в місцях громадського харчування. У разі дистанційної реалізації, інформація має бути доступною до моменту придбання продукту.

Згідно з новим законом відповідальним за надання інформації є той оператор ринку, під ім’ям якого продається харчовий продукт.

Даний закон встановлює:

1) правові та організаційні засади надання споживачам інформації про харчові продукти, загальні принципи та обов’язки операторів ринку з доведення цієї інформації до інших операторів ринку та до споживачів;

2) загальні положення до маркування харчових продуктів, дія яких може поширюватися на всі харчові продукти або на певні їх категорії. Крім того, закон встановлює окремі правила щодо маркування певних видів харчових продуктів;

3) категорії обов’язкової інформації про харчові продукти та загальні вимоги до інформації про харчові продукти для того, аби дати споживачам можливість визначати та належним чином використовувати харчові продукти та робити вибір, який відповідав би їх індивідуальним харчовим потребам;

4) уніфікацію правил надання споживачам інформації стосовно харчових продуктів, забезпечення правової визначеності та зменшення адміністративного тягаря на операторів ринку, відповідальних за інформацію про харчові продукти.

Закон позитивно впливатиме на забезпечення інтересів громадян шляхом запровадження вимог щодо надання точної, достовірної та зрозумілої для споживача інформації про харчові продукти. Він вступає в силу після підписання його спікером, Президентом та публікації тексту в офіційному віснику.

Нагадаємо, у Європі побільшало українських продуктів.