У Києві й великих містах розділять пасажирів та створять пересадочні вузли

У Києві й великих містах розділять пасажирів та створять пересадочні вузли

У нових державних будівельних нормах щодо містобудування (ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування і забудова територій”), які діють з 1 вересня цього року, передбачається створення у великих містах України транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ) для зручної та швидкої пересадки з одного виду транспорту на інший та ефективного розподілу пасажиропотоків. Так у столиці пересадочні вузли будуть біля станцій метро «Теремки», «Академмістечко», «Червоний хутір», «Лісова», Героїв Дніпра» й «Видубичі», а також біля площі Шевченка. Так, на сесії Київради цього тижня було прийнято рішення про створення перехоплюючих паркінгів на околицях міста.

-З 1 вересня почали діяти нові ДБН щодо містобудування, в яких серед інших міститься норма щодо створення транспортно-пересадочних вузлів у великих містах України. Це коли всі види транспорту зручно поєднані між собою і пересадка з одного виду на інший займає мінімум часу та не завдає зайвих незручностей. Транспортна логістика великих міст має бути оптимізованою, тому тепер, згідно із будівельними нормами, рішення щодо розміщення таких вузлів повинні відповідно відображатися у генпланах та комплексних схемах транспорту великих міст, – зазначив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе. Про це повідомляє Урядовий портал.

Транспортно-пересадочні вузли повинні забезпечувати максимально комфортну та швидку пересадку пасажирів з одного виду транспорту на інший. Тому дальність пішохідних підходів до зупинок у ТПВ не повинна перевищувати 200 м, а витрати часу на здійснення пересадок – до 10 хвилин з урахуванням часу на очікування. Якщо ж проектуванням передбачено перевищення дальності пішохідних підходів, то для скорочення витрат часу на пересадку потрібно використовувати локальні транспортні системи – ескалатори та траволатори.

Зазвичай такі транспортно-пересадочні вузли розміщуються в периферійній зоні міст або на підходах до центру міста для обмеження в’їзду в центральну зону індивідуального транспорту. Наприклад, при в’їзді до міста, біля станцій метро і зупинок громадського транспорту, у місцях перетину основних магістралей.

За словами Лева Парцхаладзе, такі зміни сприятимуть формуванню якісних взаємозв’язків між маршрутними мережами пасажирського транспорту, кращому регулюванню пасажиропотоків та підвищенню зручності при здійсненні пересадок пасажирів між різними видами транспорту.

Нагадаємо, що ДБН “Планування і забудова територій” розроблено ДП «ДІПРОМІСТО» на заміну попередніх будівельних норм, що регулюють містобудування, які діяли ще з 1992 року.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.

Фото Хроніки Обухова