Кияни автоматично приєднаються до 2 енергокомпаній, але рахунок буде один

Кияни автоматично приєднаються до 2 енергокомпаній, але рахунок буде один

З Нового року оплату за споживання електроенергії проводитимуть за новим рахунком, в якому будуть зазначені одразу дві послуги, оскільки електроенергію киянам надаватимуть дві різні компанії. Про це «Вечірці» розповідає Директор з продажу ДТЕК Київські електромережі Віктор Мельников.

— Вікторе Олександровичу, розкажіть нашим читачам: у чому суть реформи енергоринку? Навіщо потрібен такий поділ?
— Основна мета реформування енергоринку — приведення всієї галузі до європейської моделі. Сьогодні функції передачі й розподілу електроенергії зосереджені в одній компанії. Скажімо, у Києві — це ДТЕК «Київські електромережі». Проте досвід Євросоюзу свідчить про інше: коли передача і постачання розділені між двома незалежними компаніями, енергосистема працює швидше і зручніше для клієнта. Щоб визначити чіткі правила гри, торік ухвалили Закон «Про ринок електричної енергії». Він визначає правові, економічні та організаційні основи роботи нового ринку, регулює відносини, пов'язані з виробленням, передачею, розподілом та постачанням електричної енергії. Зважаючи на це, з першого січня 2019 року послуги киянам надаватимуть дві різні компанії: постачальник і оператор системи енергорозподілу. Тобто сплачувати за новим рахунком доведеться починаючи з лютого-2019.

— Поясніть, будь ласка, докладніше: це означає для киян? Які компанії будуть нас обслуговувати?
— З першого січня ДТЕК Київські електромережі здійснюватиме діяльність виключно з розподілу електроенергії та експлуатації електромереж. А постачанням електроенергії споживачам буде займатися компанія Київські енергетичні послуги. Йдеться про дві незалежні компанії.

— За що відповідатиме кожна з них?
— ДТЕК Київські електромережі (оператор системи розподілу) виконуватиме наступні функції: забезпечення якості і надійності електропостачання, управління системою розподілення, експлуатація та ремонт електромережі (підстанції тощо), приєднання споживачів до електромереж, обмеження електропостачання, встановлення електролічильників та фіксація їх показників. У свою чергу, Київські енергетичні послуги (постачальник) відповідатиме за постачання електроенергії, розрахунки і платежі за спожиту електроенергію, оплату за рахунками та додаткові послуги населенню.

— Що робити споживачам, які хочуть продовжити користуватися електроенергією після Нового року?
— Тільки продовжувати сплачувати за рахунком в звичний спосіб. Клієнтам не потрібно спеціально відвідувати Центри обслуговування клієнтів чи дзвонити до кол-центрів, підписувати договори чи заяви, щоб приєднатися до публічних договорів.

— З чим це пов’язано?
— Держава передбачила спрощену процедуру приєднання до публічного договору.  Згідно з Правилами роздрібного ринку електроенергії, споживач може просто оплатити рахунок або продовжувати споживати електроенергію — це буде вважатися згодою з умовами публічного договору про постачання електроенергії від постачальника універсальної послуги «Київські енергетичні послуги», а також до договору про надання послуг з розподілу електроенергії від ДТЕК «Київські електромережі» (ознайомитися з ними можна на сайтах —www.kep.com.ua, www.dtek-kem.com.ua). 

Хочу підкреслити ще раз: все що, треба робити — це продовжити користуватися послугами та своєчасно оплачувати рахунки. Таким чином, споживачі автоматично приєднаються до послуг двох компаній — постачальника електроенергії та оператора системи розподілу. Щодо тарифів, то їх регулює держава в особі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП). Цей підхід — єдиний для всієї України.

— А якщо у споживача виникнуть якісь питання, куди йому треба звертатися?
— Це залежить від конкретного питання. Нагадаю, що компанія Київські енергетичні послуги обслуговує клієнтів з питань нарахувань та розрахунків, вартості та умов оплати, коректності розрахунків за електроенергію. А щодо показання електролічильників, то цим займається ДТЕК Київські електромережі, який також відповідатиме і за експлуатацію, і за ремонти ліній електропередач, підстанцій тощо. До нього треба звертатися і в разі виникнення інших питань: якості електропостачання, нових підключень або заміни лічильника. Компанія також буде відповідати за експлуатацію і ремонти ліній електропередач, підстанцій тощо.

— Що буде з Центрами обслуговування клієнтів? Тепер це будуть різні ЦОКи?
— ЦОКи будуть розміщуватися за старими адресами. Але вести прийом будуть фахівці обох компаній. У них можна буде детальніше дізнатися про реформу енергоринку. Вся інформація розміщуватиметься на інформстендах і в матеріалах.

— Як зміниться рахунок за електроенергію? Будуть дві різні платіжки?
— Кияни, як і раніше, отримуватимуть одну платіжку, в якій з'являться два окремі рядки — з тарифами за послуги розподілу і за послуги постачання електроенергії. Зміна у структурі тарифів не означає їх зростання. Вони, як і раніше, регулюватимуться державою. До речі, така ж  схема формування рахунків застосовується і в Європі. У Києві перший оновлений рахунок побутові клієнти отримають у лютому-2019 за січень. Всі розрахунки проводяться через постачальника електроенергії — Київські енергетичні послуги.

— Яким чином оплачувати?
— Як і раніше — через особистий кабінет в системі ДТЕК КЕМ або в будь-який платіжній системі. Через нього можна передавати і показання лічильників. Також можна скористатись телефоном колл-центру (1588), онлайн-чатами  на нашій сторінці в Facebook та іншими звичними способами. Для користувачів системи і електронних платіжних систем реквізити поміняються автоматично.

— А якщо оплату проводити через банк або інтернет-банкінг?
— У такому разі необхідно вказати нові реквізити, а в якості одержувача — Київські енергетичні послуги. Реквізити також будуть на сайтах і в перших рахунках, які будуть доставлені клієнтам в лютому 2019 року.

— Як повертатимуть кошти за переплату?
— Якщо на кінець розрахункового періоду сформується переплата, то вона буде повернута шляхом перерахунку грошей постачальнику універсальних послуг і зарахована на особовий рахунок споживача. Про суму цих коштів клієнтів проінформують у рахунках на електроенергію в наступному розрахунковому періоді.

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал "Вечірнього Києва" у Telegram та Facebook.