Метро на Виноградар буде: що змінилося після тендеру
Вчора нарешті відбувся тендер з визначення підрядника робіт з будівництва метро на Виноградар. Переможцем став славетний «Київметробуд». Киянам не варто нагадувати, що все метро столиці побудовано саме цією організацією. Тепер протягом 20 днів замовник робіт – «Київський метрополітен» має укласти з переможцем тендеру договір (на цьому місці кияни, мешканці Виноградара, плюють через ліве плече, аби ніхто знову не наврочив). З проектантами лінії метро на Виноградар – інститутом Київметропроект – замовник також має поновити ділові відносини. Адже на період проведення тендеру (майже рік!) замовник, в очікуванні, хто ж буде прокладати лінію й копирсатися у ґрунті, призупинив фінансування проекту на стадії виготовлення робочої документації. Наразі, за логікою, видачу робочих документів для будівельників мають знову почати фінансувати.
Як розповів «Вечірці» директор інституту «Київметропроект» Віктор Янікін, вони раді будь якому руху у напрямку створення метро у Києві. Раді й тому, що підрядником буде Київметробуд. Він нагадав також, що перші 100 метрів тонелю в бік Дубків у напрямку Виноградаря вже давно прокладені. І тут при будівництві має в роботу вступити прохідницький щит.
-І це має бути спеціальний прохідницький щит, щоб вивести нову ділянку тунелю глибокого закладення на поверхню до майбутньої станції «Мостицька». Це найскладніший відрізок траси через водонасичені грунти і пливуни, - говорить Віктор Янікін. – На щастя, саме у «Київметробуду» таких щити є два, ними будувалися тунелі в бік Теремків. Це спеціальні щити з так званим «вантажем забою», які самі утримують переобводненный грунт і не дають йому провалюватися. На щастя, нам потрібно буде не дуже довго використовувати прохідницькі щити. Але ділянка їх роботи дуже складна за структурою ґрунтів й підземними водами. До того ж, потрібно буде вийти із значної глибини майже під поверхню. Далі лінія метро буде не глибокого залягання.
Адже на Сирецько-Печерській гілці метро на ділянці до Виноградаря, всі чотири станції будуть в таких місцях, де грунти в основному сухі. Тюбінги, з яких створять перегінні тунелі, виконають з водонепроникного залізобетону, на стиках їх обклеять гумової рамкою – ущільнювачем і з'єднають між собою з сильним обтиском. Вода не проникне через них. На ділянках мілкого закладення буде зроблена гідроізоляція.
- Варто нагадати мешканцям, біля будинків яких будуватимуть перегінні тонелі, - уточнює Віктор Янікін. - Прокладаючи відкритим способом (котлован) лінію підземки неглибокого закладення під проїжджими частинами вулиць, метропроходідники, згідно з нашим проектом, створять «стіну в ґрунті», яка захищатиме людей від вібрацій та шуму і застосують для цих же цілей нові технології укладання рейок метро.
Читайте також у "Вечірці" Який вигляд матимуть нові станції метро на Виноградар