Ніч у київському метро: міфи, факти і таємні тунелі

Ніч у київському метро: міфи, факти і таємні тунелі

Київський метрополітен – це величезне підземне місто. Щоденний пасажиропотік - 1,5 млн людей, 52 станції, 130 поїздів та майже 8 тис. фахівців, які працюють у підземці.

Для нас метро - це швидкий та зручний вид транспорту, який допомагає без заторів дістатись на роботу. Транспорт із своїми секретами та життям, прихованим від мільйонів пасажирів. Транспорт, без якого вже неможливо уявити Київ.

Який він, цей «світ навиворіт»? Який вигляд мають найдавніші тунелі «Арсенальної», як працюють ескалатори? Про нічне життя столичної підземки та її легенди дізнавалась журналістка «Вечірнього Києва».

По той бік метро

Метро ніколи не спить та працює цілодобово. Перша ночі – це його «гаряча» пора! Працівники починають мити тунелі, ремонтувати колії, прибирати платформи – кожен має свою посаду та завдання.

– Серед людей побутує думка:  коли всі пасажири вийшли з метро, то й робітники також розбіглися по домівкам. Але це зовсім не так – робота «кипить» цілодобово, - розповідає радниця начальника КП «Київський метрополітен» Наталка Макогон.

О 04:55 у тунелі подається так званий «сигнал часу», що нагадує про закінчення роботи на коліях. О 05:05 звучить попереджувальний сигнал, до якого працівники мають бути виведені з тунелів. О 05:20 подається напруга на контактну рейку – 825 вольт постійного струму.

Ескалатор «навиворіт»

У столичному метро налічується 122 ескалатора, 36 з них працюють вже понад 50 років. У машинній залі ми зблизька побачили ескалатор найглибшої у світі станції «Арсенальна», який наразі перебуває на капремонті.

Вага ескалатора сягає 8 тон. На його ремонт витрачають близько 50 робочих днів. Капітальний ремонт кожен ескалатор проходить мінімум раз на 10 років, а повноцінний огляд - раз на рік.

У ескалаторному залі можна подивитися, як прокручуються сходинки. Тут також стоять комп'ютери, які контролюють швидкість руху ескалатора.

Безпечні ескалатори чи ні?

Працівники метро запевнили нас, що пасажири можуть впевнено кататись на ескалаторах.

- На сьогоднішній день усі ескалатори справні. В середньому за рік ми проводимо капремонт від 8 до 10 ескалаторів. У наступному 2019 році метрополітен планує провести експертизу ескалаторів щодо доцільності їх заміни, - розповів начальник ескалаторної служби Микола Мягкий.

Чи загрожує київському метро схожа катастрофа, яка сталася у римській підземці?

- Попри поважний вік наших ескалаторів, система безпеки працює справно. Крім того, ми маємо три способи зупинити підйомник. Перший – робочі гальма, якими можна скористатися вручну. При ударі у вихідний майданчик ескалатор зупиняється автоматично – це другий спосіб. В Італії ескалатор почав набирати швидкість і не зупинився. У нас спрацьовує третій спосіб: при збільшенні швидкості на понад 30% спрацьовують аварійні гальма і все зупиняється, - відповів Микола Мягкий.

Поручень рухається швидше східців, щоб не дати заснути?

Ескалатор та поручень рухаються майже однаково, але є 2%-ве відхилення руху. Саме його й відчувають пасажири.

Загадкові тунелі столичного метро

Київська підземка – це 70 км тунелів, рейок, стрілочних переводів та шпал. Тунелям станції «Арсенальна» майже 60 років. Тунелі періодично пилососять і миють спеціальною машиною. Роблять це один раз на місяць для того, щоб прибрати металічний пил та бруд, що потрапляє до підземки зовні. А от легендарних щурів-велетнів у метро немає. У метро занадто гучно і мало їжі.

– Мені здається, що скоро ми почнемо наймати аніматорів у костюмах щурів, щоб не засмучувати усіх, кого цікавить це питання, – жартує Наталка Макогон.

На випадок ядерної війни

Нічна прогулянка закінчилась для нас на світанку – на виході до станції «Дніпро». Тут розташовані надпотужні герметичні двері, що закриваються за 8-10 секунд. Це величезні металеві засувки, товщиною 30-40 см, надійно блокують станцію.

У радянські часи ці двері були обов’язковими на головних і відкритих станціях. Вони можуть захистити від підтоплення, землетрусів і навіть ядерної війни. Зараз у столичній підземці їх налічують більше сотні!

Нагадаємо, у Києві остаточно перейменували станцію метро Почайна.

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал "Вечірнього Києва" у Telegram та Facebook