Автобус, що долає бездоріжжя складають в Словаччині київські підприємці

Останнім часом на дорогах України та інших країн почали з`являтися унікальні автобуси-позашляховики «Torsus Praetorian» словацького виробництва. А створили цю неординарну машину кияни Вахтанг Джукашвілі та Юлія Хомич.
Шлях від проекту до першого в світі потужного позашляховика з такими показниками був неймовірно коротким – усього один рік. А почалося все з того, що у 2014-му столичне подружжя, глава якого був корпоративним продавцем автомобілів, а його дружина працювала юристом у сфері міжнародного права, створило компанію, займалася поставками спеціальних автомобілів у рамках міжнародної технічної допомоги.
Їх клієнтами були солідні зарубіжні фірми. Причому поставки здійснювалися виключно через міжнародні тендери, у яких компанія незмінно перемагала. Скажімо, лише за підсумками 2016-2017 років вона уклала контрактів на загальну суму понад 20 мільйонів доларів. А також фірма здійснює потрібну замовнику конверсію техніки - наприклад, збирає ремонтно-евакуаційні вантажівки чи колісні екскаватори.
- Працюючи з іноземними клієнтами, особливо компаніями з видобутку нафти і газу, а також із країн, у яких погано розвинута інфраструктура, ми зрозуміли, що їм потрібні саме автобуси-позашляховики, - розповідає Вахтанг Джукашвілі. – Зокрема значний попит на автобуси-позашляховики у Канаді та Австралії, де великі кар'єри знаходяться на значній відстані від місця проживання робітників, їх доводиться доставляти туди бездоріжжям. Бували випадки, коли фірми замовляли нам по декілька позашляховиків для перевезення своїх співробітників тільки тому, що не мали високопрохідного автобуса. Ми й вирішили спробувати їх створити.
Подружжя фактично за рік зуміло буквально «скласти, як дитячий конструктор» базову модель потрібного позашляховика з існуючих агрегатів і комплектуючих. Практично всі вузли зроблені на заводах країн ЄС і США, двигун, шасі, коробка передач, гальма - виробництва відомої німецької компанії MAN. Сама ж українська фірма розробила дизайн автобуса, а також литі форми - майстер-модель, варильні стапелі, лінію із збирання.
Базова модель позашляховика вміщує 35 пасажирів. Для комфорту встановлено кондиціонер, обігрівач, передбачено монтування мультимедійної системи з DVD та моніторами. Загальне допустиме навантаження становить 13,5 тонни. Кліренс автобуса - 389 міліметрів, що в комплекті з м`якою підвіскою дає змогу рухатися по глибоких вибоїнах і бездоріжжю. Основна ж відмінність «Torsus Praetorian» від існуючих у світі моделей автобусів та, що він є повноприводним, і обшивка його кузова не металева, а з композитних матеріалів.
- Зараз інженери компанії збирають автобуси в столиці Словаччини Братиславі, де ми орендуємо виробничі площі, - говорить Вахтанг Джукашвілі. – Нині ми на стадії переведення позашляховика в дрібносерійне виробництво. Уже зібрано близько 10 машин, ще майже 20 у процесі складання. Паралельно ведемо переговори з представниками автозаводів США, Туреччини та України про запуск серійного виробництва.
Запити на автобус надійшли із США, Австралії, Канади, Грузії, Бангладеш, Нової Зеландії. Так, одна нафтова компанія хоче придбати 70 таких машин. Уряд Бангладеш готовий купити 105 автобусів, зокрема, і в модифікації «швидка допомога». В Україні ж такі автобуси вже використовуються у зоні проведення бойових дій на Донбасі.
Нагадаємо, Мінекономіки назвало найуспішніші державні компанії.
Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал "Вечірнього Києва" у Telegram та Facebook.