Чому тисячам мешканців Києва треба швидше перевірити лічильники

Чому тисячам мешканців Києва треба швидше перевірити лічильники

Дев’яносто відсотків киян уже знають, що послуги з постачання гарячої води з травня в столиці надає не приватне «Київенерго», а комунальне «Київтеплоенерго». Саме така кількість абонентів сплатили на рахунок останнього платіж за гарячу воду в серпні (у тих районах, звісно, де ця послуга в тому місяці надавалася).

У червні на правильний рахунок направили свої кошти тільки половина абонентів, а в липні не помилилися адресою 75%. Про це розповіла фінансовий директор КП «Київтеплоенерго» Катерина Саркісова

Як відомо, передача абонентської бази при зміні постачальників відбулася автоматично – без переукладення індивідуальних договорів і актів звірки показників квартирних лічильників. Чи всі цьому довіряють? Якщо ні, то що робити?

У червні кияни отримали першу квитанцію від «Київтеплоенерго». Тим, хто вніс у графу «показники приладів обліку» дані зі своїх лічильників і сплатив за це, не потрібно чекати посланців від постачальника для додаткової звірки.

- Ці дані зафіксовано і ми вважаємо, що показники звірено. Законодавство не вимагає окремого акта», - каже пані Саркісова. Додаткової звірки потребують ті, хто має розбіжності між показниками квартирних лічильників і даними «Київенерго». А також 46 тисяч абонентів, які не подали показники упродовж травня-серпня. «Як тільки ці люди звернуться за перерахунком, а вони це зроблять, бо зараз отримують суми за нормативом споживання, буде проведено звірку показників. Показовим буде вересень, адже кияни повертаються з відпусток і картина починає мінятися. До решти прийдуть контролери, - розповіла Саркісова.  

За перерахунком і уточненням показників приладів обліку варто звертатися до «Центру комунального сервісу». 

Як повернути переплату від «Київенерго»?

Багато киян платили старому надавачу «теплопослуг» наперед. Приміром, остерігаючись скасування субсидії за борги чи заощаджуючи при майбутньому підвищенні тарифів. Чи буде переплата зарахована новим «Київтеплоенерго» в рахунок майбутніх платежів, або врахована в оплату за електрику, яку продовжує надавати «Київенерго», «перейменоване» у «ДТЕК Київські електромережі»?, - запитує голова ОСББ «Перший будинок» Михайло Кальтагейсер.

- «Київтеплоенерго» не є правонаступником «Київенерго» за зобов’язаннями, це дві різні юридичні особи. Якщо є переплата, людина має право письмово звернутися до «Київенерго» з вимогою повернути цю суму. Такі випадки непоодинокі, але здебільшого це роблять юридичні особи. Скажімо, один з банків переплатив вісім мільйонів гривень. Грошові вимоги за ненадані послуги, згідно з Цивільним кодексом, мають погашатися уподовж семи днів», - радить Саркісова.  

Переплату за гарячу воду чи опалення «перекинути» на електрику не можна. Бо діє 217-а постанова Кабміну про так звані спецрахунки, звідки майже 90% платежів за теплові послуги автоматично перераховуються «Нафтогазу» за газ. 

Хто стежитиме за споживанням тепла взимку?

Торішню базу даних «Київенерго» передало. Проте, як відомо, до тих цифр у киян було безліч претензій. «Київтеплоенерго» прагне розпочати взаємини зі споживачами з довіри, без старих конфліктів. Більше того, нове законодавство у сфері ЖКГ, що вступило в силу 10 червня, вимагає, аби надавач послуги з опалення знімав місячні показники будинкових лічильників не самотужки, а разом з уповноваженим представником співвласників будинку, обраним на загальних зборах, який отримав відповідне посвідчення КМДА. ЖЕКи тепер до цього не мають стосунку.

Залучення мешканців-активістів, що іноді практикувало «Київенерго», закон теж не передбачає. А посвідчення уповноважених, за інформацією Департаменту ЖКІ КМДА, отримали тільки сімсот осіб, які представляють інтереси мешканців менше як десяти відсотків будинків, що їх обслуговують комунальні керуючі компанії. А опалювальний сезон – на носі…

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал "Вечірнього Києва" у Telegram та Facebook.