5 головних причин підвищення вартості проїзду у Києві

5 головних причин підвищення вартості проїзду у Києві

14 липня поїздки на автобусах, тролейбусах, фунікулері та метро коштуватимуть 8 гривень. Кияни обурені підвищенням проїзду, але чи є воно обґрунтованим?

Представники столичної влади запевняють, що транспортна галузь може не вижити без підвищення плати за проїзд. Вони пояснили, на що будуть витрачені отримані від підвищення тарифів у громадському транспорті кошти.

1) Розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури

– Владі доводиться ухвалювати і непопулярні рішення, коли йдеться про забезпечення життєдіяльності міста, про виживання і роботу транспортної сфери столиці, – заявив мер Києва Віталій Кличко та додав, що рішення КМДА про підвищення із 14 липня вартості проїзду в громадському транспорті зумовлене тим фактом, що комунальні перевізники працюють у збиток. Тож зміна тарифів дозволить зменшити суми дотацій, які влада виділяє на покриття збитків підприємств транспорту. І спрямувати ці кошти на розвиток, зокрема, дорожньо-транспортної інфраструктури. 

– Без жодної політики скажу: отримані від підвищення тарифів кошти підуть на розвиток транспортної інфраструктури, на ремонт і закупівлю рухомого складу, підвищення заробітних плат працівникам комунальних транспортних підприємств, – наголосив міський голова, коментуючи рішення про підвищення вартості проїзду. 

2) Більше працівників кращий сервіс

Віталій Кличко нагадав, що нині «Київпастрансу» не вистачає майже 2,5 тисячі працівників, «Київському метрополітену» – близько півтисячі через низький рівень зарплатні. 

– Я зустрічався із директором метрополітену. Він сказав, що тільки вчора звільнилися три машиністи. Вони їдуть працювати до Польщі, бо там високі зарплати. Нам потрібно підвищувати зарплатню тут. Знаєте, скільки часу треба, щоб підготувати одного машиніста? 7 місяців на навчання і ще 7 місяців він проходить стажування. Півтора роки нам потрібно, аби замінити одного машиніста! – наголосив Віталій Володимирович. – Ці гроші від підвищення тарифів підуть, зокрема, й на збільшення рівня зарплат.

3) Оновлення 13 станцій метро та 75 мостів

У мерії відзначають, що на сьогодні у підземці є необхідність ремонтувати рухомий склад і станції, закуповувати нові вагони. Зокрема потрібно оновити 13 станцій метрополітену, дорожню інфраструктуру. 

– У нас сьогодні 75 мостів і шляхопроводів у передаварійному стані! Ми зараз ремонтуємо об’єкти інфраструктури, які відкрили 40-50 років тому,а їх станом ніхто не переймався! На все це потрібні кошти. І щоб хоч якусь частину їх вивільнити, ми можемо зменшити дотації транспортним підприємствам. Хоча б наблизивши тарифи на проїзд до їх собівартості, – говорить Віталій Кличко. 

4) Новий рухомий склад

Забезпечення належної роботи та розвитку транспортної інфраструктури столиці залежить від оновлення автопарку. 

– У нас не вистачає близько 500 автобусів, 400 тролейбусів та 300 трамваїв. Щоб закупити їх, потрібно близько 25 млрд грн. Поки що таких грошей немає. Підвищення тарифів на проїзд допоможе оновити частину рухомого складу, який застарів і знаходиться в аварійному стані, – пояснив столичний очільник.

5) Економічно обгрунтована вартість  8, 60 грн

– Наразі економічно обґрунтований тариф для наземного транспорту повинен становити 8 грн і майже 60 коп., а для метрополітену – 8 грн 27 коп. При цьому, підвищення для тих, хто користується безконтактними картками у метро, буде не таким суттєвим. Адже при поповненні їх на 50 поїздок разовий спуск під землю обійдеться в 6 грн 30 коп. Таким чином, для киян, які користуються підземкою постійно, вартість зросте фактично на 1,3 грн. – зазначив заступник міського голови – секретар Київради Володимир Прокопів

Нагадаємо, останнє підвищення тарифів до економічно обґрунтованого рівня відбулось у лютому 2015 року. А у 2017-му – лише коригування окремих його складових. За той час тарифи на електроенергію зросли у 5,4 рази, вартість дизельного палива – у 1,5 рази, індекс споживчих цін за 2015-2017 роки сягнув 183%.


Фото: Борис Корпусенко

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.