У Київраді побилися через вартість проїзду

У Київраді побилися через вартість проїзду

У кулуарах Київради сталася сутичка через підняття вартості проїзду в комунальному транспорті до 8 гривень. Разом з цим експерти вирішують не кулаками, а аргументами, чи обгрунтований такий крок.

фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка
фото Бориса Корпусенка

З 14 липня в Києві дорожчає проїзд у громадському транспорті. Попри мітинг проти нових тарифів під мерією та сутички у самій будівлі, мер столиці Віталій Кличко погодив рішення. 

Мер Києва зазначив, що існує проблема з нестачею кадрів через маленькі зарплати: у «Київпастрансі» зараз відкрито 2500 вакансій (це четверта частина від загальної кількості штату, причому 700 з них – водії, «Київпастранс») а у метрополітені 500. 

– Сьогодні спілкувався з керівником Київського метрополітену і він мені сказав, що звільнилось ще три машиністи. Куди вони їдуть? До Польщі, де заробітна плата вдвічі-втричі вища. А взяти з вулиці працівника вони не можуть: йому треба сім місяців навчатись і сім місяців практикуватися. Тобто щоб замінити одного машиніста, нам треба півтора року, – пояснив Кличко.

Незалежний експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава згадав про аргументацію, що тарифи потрібно підвищувати в зв'язку з подорожчанням електроенергії та підвищенням зарплат. Сам експерт вважає такий аргумент непереконливим.

– Це нормально, що міський транспорт дотується за рахунок місцевого бюджету. Відповідно, потрібно розуміти, що це вже політичне рішення влади про те, яку частину витрат на міський транспорт покривають за рахунок тарифу, а яку – за рахунок дотацій із міського бюджету, – підкреслив Олександр Кава.

Експерт економічних програм Центру Разумкова Володимир Сіденко підкреслиив, що за будь-яких обставин та заявлених причин підвищення потрібно надавати інформацію про реальні витрати виробництва транспортних послуг.

– Так само, як і в питанні зростання вартості послуг із постачання електроенергії, газу для домогосподарств, виникає питання, що стоїть за цими тарифами, яка динаміка витрат у цих сферах. Ані в цій ситуації, ані в ситуації з подорожчанням проїзду ніхто не надає точної інформації. Тому говорити за таких умов про обґрунтованість дуже важко, – уточнив він. Такрж він підкреслив, що за великою кількістю різних маршрутів може приховуватися монопольний контроль. 

За словами міського голови Віталія Кличка, на отримані від підвищення тарифів кошти планується відремонтувати метро й купити нові тролейбуси.

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.