Авіаперевізник vs туроператор: чи судитимуться постраждалі туристи

Авіаперевізник vs туроператор: чи судитимуться постраждалі туристи

Уже не перший місяць українські туристи не можуть вчасно дістатися закордонних курортів або повернутися з них додому. Авіаперевізники затримують рейси. Особливо відзначився «Браво», пасажири якого вже мають досвід застрягання в Туреччині, Тунісі, Ізраїлі. Проте «Браво» зазначає, що затримка на туніському напрямку відбулася з вини туроператора. Адже «Оазіс Тревел Україна» має перед авіаперевізником великий борг.

На прес-конференції в УНІАН Рафік Каіссі, директор «Оазіс Тревел Україна», туристи якого застрягли в Тунісі, зазначив, що вони за свій рахунок заселяли туристів до готелів та годували.

- Авіакомпанія «Браво» не мала можливості забезпечити проживання та харчування туристів під час затримки рейсів, тому за домовленістю з «Браво» ми взяли на себе ці витрати. Можете собі уявити, скільки це туристів, – зазначив Рафік Каіссі.

На запитання, чи має «Оазіс Тревел Україна» борги перед «Браво», він відповів, що не готовий надати цифри, адже потрібно робити спільну з авіакомпанією звірку всіх витрат. А авіакомпанія на контакт не йде. Також він повідомив, що серед сезону складно порахувати, хто кому скільки винен. І назвав ті цифри із заборгованості, які оприлюднила нещодавно авіакомпанія «Браво», далекими від реальності.

- Є правила чартерних перевезень, де зазначено, що компанія, яка везе туристів в один бік, зобов’язана їх повернути. У даному випадку ми бачимо, що компанія скасувала зворотні рейси, – пояснює директор Української асоціації туристичних агентств Павел Григораш.

Зараз, за інформацією «Оазіс Тревел Україна», всі українські туристи, які мали повернутися з Тунісу, вже вдома.

Представники туроператора вбачають вину авіаперевізника в тому, що він бере стільки рейсів, скільки йому не під силу забезпечувати. Та зазначають, що єдиним виходом для контролювання перевізників є впровадження на державному рівні штрафів, які мають застосовуватися до них у разі неможливості організації рейсу через їхню провину.

- Зараз ми активно працюємо над відновленням польотної програми, щоб забезпечувати відправлення на відпочинок туристів, та шукаємо нових авіаперевізників, – повідомив Рафік Каіссі.

А от на запитання, чи готові в «Оазіс Тревел Україна» судитися з туристами та чи є вже випадки звернення до суду клієнтів туроператора, у компанії відповіли, що таких випадків немає і вони впевнені, що масово цього не буде, адже вони готові або переносити відпочинок на інші дати, або віддати гроші, які туристи вже сплатили за тур.

У постах на сторінці «Оазіс Тревел Україна» багато людей обурюються в коментарях та хвилюються, як отримають свої гроші назад. Воно і не дивно, не кожен українець має змогу перенести свій відпочинок хоча б на декілька днів, адже люди обмежені часом відпустки на роботі. Але є й ті, хто зазначає, що так, затримали, але в готель поселили.

Не краща ситуація з коментарями й на сторінці «Браво».

І поки конфлікт між туроператором та авіакомпанією не вирішено, продовжують страждати звичайні українці, які весь рік накопичували гроші собі на відпочинок.

Дуже хочеться вірити, що у недалекому майбутньому все ж таки держава почне контролювати перевізників та туроператорів.

- Мінекономіки розробляє зараз заходи з ринкового регулювання туристичної галузі, щоб відповідальність компанії перед клієнтом була на першому місці! Працюємо далі над покращанням сервісу приватних компаній. А хто не захоче чи проігнорує – держава проконтролює і доб’ється свого! Порядок буде!, – нещодавно заявив мінстр інфраструктури України Володимир Омелян на своїй сторінці у Фейсбук.