Юрій Сиротюк: Київ може не підвищувати тарифи за проїзд

Юрій Сиротюк:  Київ може не підвищувати тарифи за проїзд

У Києві  не квапляться реформувати найважливішу інфраструктурну галузь міста – комунальний транспорт. Це потрібно було зробити ще три роки тому, після надання експертних рекомендацій групи фахівців з транспорту Світового банку. Таку думку висловив депутат міської ради Юрій Сиротюк (фракція ВО «Свобода») під час вчорашнього брифінгу.

За словами  Юрія Сиротюка, фахівці створили концепцію реформування галузі комунального транспорту з урахуванням й залученням експертів Світового банку й спираючись на основну модель успішного функціонування громадського транспорту у Європі. Концепція стала основою проекту рішення Київради, який винесуть для обговорення депутатів. Проект можна подивитись тут. 

-Спочатку місту потрібно запровадити електронний квиток, про який ми чуємо десяток років, а інші міста України вже його ввели. Потрібна система точного обліку пасажиропотоку, у тому числі – пільговиків, що допоможе вивести гроші з "тіні", й не переплачувати за ненадані послуги, потрібен незалежний аудит на міському транспорті. А вже потім влада може собі дозволити обговорювати і вивчати питання підвищення  тарифів на проїзд. Така позиція «Свободи». Залучені нами спеціалісти підрахували й переконали нас,  що підвищення тарифів, тим більше в два рази, не знадобиться, а головне – кардинально й по справжньому після реформування галузі покращиться якість послуг,   більше коштів потрапить до міського бюджету, - сказав на брифінгу Юрій Сиротюк.

-Транспортну модель в Києві невідкладно треба осучаснити, запустити, нарешті,  єдиний електронний квиток та відмовитись від маршрутних таксі, - говорить архітектор, фахівець в галузі містобудування, один з розробників нової концепції Олесь Олійник. - Абсолютно нова для Києва модель функціонування транспортної сфери міста, але випробувана в українських містах та у Європі, базується на тому, що місто замість КП «Київпастранс», буде замовляти перевезення, збирати с пасажирів плату й оплачувати перевізнику фіксовану, затверджену в контракті суму за перевезення містян, а кошти, сплачені пасажирами за проїзд, будуть прямо надходити до міського бюджету.

Пасажири оплачуватимуть проїзд через автоматизовану систему обліку оплати проїзду, і ці кошти надходитимуть у бюджет. Місто встановить термінали оплати, запровадить електронний квиток. Адміністрування  міського транспорту буде здійснювати виключно столична влада. Місто вже має нову осучаснену транспортну схему, яку кілька років досліджували й складали кращі світові фахівці, але із запуском якої Київ досі зволікає. Саме за цією схемою місто й визначить всі необхідні маршрути.

 Міська влада має сформувати єдину транспортну мережу на підставі транспортної мобільності, а також визначити основні параметри обслуговування маршрутів (схема руху, кількість і графік рейсів, місткість рухомого складу, екологічні вимоги, доступність маломобільних пасажирам тощо). Після цього автобусні маршрути будуть виставлені на конкурс. Переможцем конкурсів на автобусні маршрути стає перевізник, який запропонує найменшу ціну за виконання перевезень. Дотриманням умов перевізниками обов’язково здійснюватиметься, а графік руху контролюватиме автоматизована система контролю за рухом.

Також проектом передбачається запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду і механізму збору статистичної інформації про пасажиропотік. Проектом також передбачається поступова відмова від масового використання маршруток. Але принцип сталого (поступового розвитку) має бути збережений, тобто перевізникам дадуть допрацювати свої терміни до закінчення контрактів.

-Проектом пропонується кілька видів єдиного квитка: на 20 хвилин, на 70 хвилин, 3 доби, 7 діб, 30 діб, 365 діб. Самі квитки поділяються на електронні та паперові, при цьому електронні на 10% дешевші, - розповів керівник юридичної служби фракції ВО «Свобода» Антон Сідоренко. - Сплатити за проїзд можна буде також за допомогою мобільного додатку або купити квиток у стаціонарних пунктах продажу. При цьому квиток дійсний на всі види міського транспорту.

Впровадження нової концепції й підтримка відповідного проекту рішення у Київраді допоможе скоротити вартість проїзду, не требу буде підвищувати плату у 2 рази. Так  квиток на 30 діб може коштувати 525 грн., а не 1300 гривень як передбачає розпорядження КМДА, що може вступити в силу днями. Пільги, гарантовані законодавством, зберігаються.  

У "Свободі" впевнені, що час реформ вже настав, а концепція й проект рішення буде підтриманий у Київраді, доповнений й відшліфований колегіально всіма депутатами.

На брифінгу була присутня Катерина Новосвітня, "Вечірній Київ"