Як будували міст метро у Києві
Історія створення моста-метро через р. Дніпро доволі довга у часі. Завдяки КП «Київавтошляхміст» ми нині маємо змогу дізнатися про всі етапи його спорудження. Підприємство зібрало найцінніші відеоматеріали про створення мосту.
У 1853 році було зведено перший капітальний міст через Дніпро - Миколаївський ланцюговий міст, саме він став предком мосту Метро в Києві. У 1920 році під час військових дій було підірвано одну з опор цього мосту, оскільки він був ланцюговий, то зруйнована опора потягла за собою й інші.
За розробку проекту відновлення мосту взявся Є.О. Патон. Зберігши систему ланцюгів, він замінив кам'яні конструкції металевими, зробивши їх більш високими, відповідно було піднято й прольоти. Новий міст, названий на честь Євгенії Бош, теж не прожив довго, його зруйнували під час другої Світової війни.
Розробкою проекту мосту Метро зайнялися в 40-х роках 20 століття. Звести його вирішили на місці підірваного мосту імені Євгенії Бош. Метою зведення мосту Метро було в основному розширення функцій метрополітену, тому на етапі планування не врахували щорічне збільшення автомобільного транспорту. Портал тунелю споруджувався з таким розрахунком, що при його зведенні будуть використані вцілілі конструкції мосту імені Євгенії Бош. Однак, у 60-х роках, коли вже безпосередньо йшла розробка проекту мосту, виявилося, що дані опори зовсім не годяться, оскільки їх стан не дозволяє їх використовувати. До того ж їх форма завадила б при встановленні нових опор. Саме в цей момент виникає ідея побудувати міст, призначений для поїздів метро й одночасно для автотранспорту. Було запропоновано зробити міст двоярусним, додавши ще смуги для руху автомобілів з метою збільшення машинопотоку. Після проведених розрахунків надійшла вказівка, що подорожчання будівництва мосту має бути мінімальним, що й пояснює вузькі смуги руху та досить незручний під'їзд до мосту.
Відкриття моста-метро через р. Дніпро в Києві відбулося 5 листопада 1965 року.