За проїзд у Києві платитимуть усі

За проїзд у Києві платитимуть усі

У громадському транспорті проїзд «за посвідченням» скасують через два місяці, як випливає з урядової постанови про монетизацію транспортних пільг. 

Саме такий період міністри встановили для обласних адміністрацій і КМДА, аби там визначилися, яку суму місцеві бюджети зможуть щомісячно до 20 числа відшкодовувати пенсіонерам та іншим пільговим категоріям населення живими грошима. Уряд вимагає єдиного – компенсація не може бути меншою за еквівалент вартості квитків на тридцять поїздок у тому чи іншому місті або регіоні. У Києві це – щонайменше 120 гривень. Ще двадцять відсотків до цієї суми доплатять тим, хто має право безкоштовного проїзду в приміському і міжміському транспорті. Для осіб з інвалідністю 1-ї, 2-ї групи і дітей з інвалідністю, які навчаються, розмір виплати подвоюється.

У постанові згадується й про соціальну справедливість, як один з мотивів монетизації: ті, хто мало їздить, зможуть потратити «транспортні» на хліб чи ліки. Постанова страхує також «проїзну доплату» від інфляції: розмір компенсації місцева влада переглядатиме щороку, враховуючи підвищення вартості квитків чи жетонів. «Транспортні» не враховуватимуться до загального доходу сім’ї при оформлені субсидій чи інших видів соціальної допомоги.

«ЗА» і «ПРОТИ»
1. Постраждають міські працюючі пенсіонери (їм компенсують лише щоденну поїздку на роботу одним видом транспорту, без пересадок) і мешканці передмість (яким доплатять тільки 20% від вартості міських перевезень). А також АТОвці, яким до пенсії ще їздити і їздити на роботу. Виграють селяни і містяни-пільговики, які не їздять в транспорті. 
2. Тепер не стане тих «пільговиків», які їздять за підробленими посвідченнями. Зате може збільшитися кількість «зайців» за рахунок пільговиків, які їздять частіше, ніж тридцять разів на місяць. 
3. Зникне корупція при відшкодуванні транспортникам безплатного проїздку. Адже чим більше посередників між надавачем цієї компенсації і отримувачем, тим більше зловживань. Крім київського метро і приміських електричок, ніде більше кількість пільгових поїздок не фіксувалася. 
4. У тролейбусах і автобусах стане вільніше. Зменшиться навантаження й на сам рухомий склад. А маршрутки, може, й ціну скинуть… 
5. Незрозуміло, як користуватимуться пільгою окремі категорії пільговиків – дільничні лікарі, поліцейські, які користуються так званими «службовими» для роботи. А школярі – для навчання...

Віктор Іванкевич, держсекретар Мінсоцполітики: 
- Сьогодні пенсіонер має можливість їздити скільки завгодно, аби десь на гривню-дві купити щось дешевше. А на його перевезення витрачаються кошти значно більші, ніж він заощадить. Перевантажується транспорт. Коли ж отримає пільгу живими грішми, то піде в сусідній магазин і купить що треба. Урядове рішення визначило тільки соціальну норму – мінімальну кількість поїздок. Все інше - на розсуд органів місцевого самоврядування, залежно від того, які можливості є у громади. Їм надано право збільшувати кількість поїздок, розширювати категорії пільговиків тощо. У Києва, думаю, такі можливості є. У столиці найлегше знайти спосіб виплати компенсацій – тут є «Картка киянина». 

Віктор Медвідь, експерт з питань транспорту: 
- Першим етапом має відбутися верифікація пільговиків. Тобто треба перевірити, чи мають вони право і потребу в цій пільзі. Приклади з перевіркою отримувачів субсидій чи верифікація вимушених переселенців свідчать, що процес цей нелегкий. Якщо й тут процедура буде складною, а вигоду людина отримає невелику, то більша частина пільговиків просто залишиться без пільг. Люди відмовляться від оформлення документів і держава просто зекономить. 

Володимир Назаренко, директор фірми-перевізника: 
- Ще з січня 2017 року законом обмежено кількість пільгових категорій. Але завдячуючи міській владі, в Києві всі пільги збереглися. Місто відшкодовувало комунальним транспортникам, а приватні перевізники за всі роки такого відшкодування так і не дочекалися. Тепер же приватним перевізників буде дуже велике допомога. Бо щонайменше десять відсотків монетизованої компенсації піде до них. І не треба буде сваритися за пільгове місце у маршрутці. 

Нагадаємо, що уряд запланував поступово монетизувати абсолютно всі пільги і субсидії

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.