Велосипедно-пішохідний міст з Володимирської гірки до парку «Хрещатий» у Києві почнуть будувати з наступного року

Велосипедно-пішохідний міст з Володимирської гірки до парку «Хрещатий» у Києві почнуть будувати з наступного року

Ми побачили, як виглядатиме пішохідний міст, що з’єднає Володимирську гірку з парком «Хрещатий» і оглядовим майданчиком біля сталевої арки. Після проведеного восени тендеру, проектування відбувається офіційно, і на меті всього процесу – збудувати таки міст.

Повноцінна транспортна споруда, по якій зможе, вразі потреби, їздити  снігоприбиральна техніка, в основному проектується для пішоходів та велосипедистів. Велодоріжку тут запланували посередині шестиметрового мостового полотна, і, можливо, зроблять із підігрівом, щоб не було ожеледиці взимку.

-Будівництво пішохідно-велосипедного переходу, який з'єднає Хрещатий парк та Володимирську гірку планують розпочати вже в наступному році. Зводити міст будуть за кошти міського бюджету, - говорить директор Департаменту містобудування і архітектури КМДА Олександр Свистунов. - Архітектурно-планувальною частиною проекту будівництва мосту передбачені пішохідні та велосипедні доріжки, оглядові майданчики, освітлення, відеоспостереження. Окрім цього, розглядається можливість встановлення сонячних батарей, енергія від яких повністю забезпечуватиме потреби мосту в опаленні та освітленні. Планується, що термін експлуатації об'єкта буде не менше 100 років. Цей проект, про який говорять не одне десятиліття, повинен об'єднати дві святині, замкнути верхню бровку Дніпра і об'єднати Лавру, Парк Слави, перейти через Маріїнський парк, до Арки дружби народів та до пам'ятника Князю Володимиру. Для мене це ланка одного ланцюга, яка повинна бути дуже технологічною і вирішувати багато питань.

Також він додав, що оскільки перехід пішохідно-велосипедний, потрібно вирішити питання безпеки пересування, правильного розподілу потоків та ширини моста.
 Обидва зазначені проекти відносяться до Концепції розвитку інфраструктури прибережних територій та зон відпочинку Києва, яку Департамент містобудування та архітектури презентував у червні цього року.

- Ми прагнемо здивувати киян та гостей міста, зв'язати туристичні місця Києва і дати столиці те, чого ніколи не було, але завжди хотілося. Це амбітний проект, який потребує значних коштів, суттєвої підготовчої роботи та масштабного будівництва. Проте, він того вартий, оскільки є знаковими для столиці, - наголосив Олександр Свистунов.

- Ми продумуємо різні варіанти із сучасним асфальтом, - розповів керівник авторського колективу архітекторів із «Проектні системи ЛТД» Андрій Миргородський. – Але наш мостовий перехід не претендує на "знаковість" для міста і має постати в дуже складному місці. Тільки висота опор буде 36 метрів в районі колони Магдебурзького права, де побудувати щось дуже проблематично.

Складнощі й в тому, що тут заповідані склони київських гір, що опори доведеться робити дуже високими, що ніякі традиційні мости з арками і вантами тут не доречні (тому й вибрали опори), а сам міст ще має бути майже непомітним з лівого берега. Але будувати таки треба, попри складнощі, тому, що мостовий перехід – складова частина великої концепції створення туристичного простору на схилах Дніпра - від Подолу до Києво-Печерської лаври. А побудувати міст намагалися ще 10 років тому.

-Ми пропонуємо простий варіант – балковий міст на легких опорах, - розповів Андрій Миргородський. - Але все, що ми запропонуємо, буде передано в комісію ЮНЕСКО, адже будь які дії в заповідній зоні київських пагорбів, потребують узгодження.

- Що ми пропонуємо. Аби міст довжиною 222 метри, який споруджено на великій висоті, не лякав пішоходів, не завдавав їм психологічного дискомфорту, вирішили зробити його з трьома зигзагами. Пішохід, що перебуває на кожному з таких відрізків, бачитиме перед собою кожен раз іншу панораму: Європейської площі, Подолу і північних районів столиці, лівобережну далечінь і Троєщину, Дніпро (лівий берег на півдні),  схили і столичні мости, Києво-Печерську лавру. Як на мене, найкращим буде вид з моста на пам’ятник Рівноапостольному князю Володимиру, коли ви знаходитеся на одному рівні з пам’ятником, бачите обличчя і вбрання князя, а не з стилобат.

На мосту, де будуть повороти, зробимо острівці із скляним полом, щоб можна було дивитися вниз. Огорожі моста, перила – будуть скляними. Тут знадобиться велика кількість камер відеонагляду і охоронних систем. З підсвіткою у нічний час ми не поспішатимемо. А от ліхтарі будуть звичайними, енергозберігаючими.

Нагадаємо, Сеул поділиться досвідом як відновити занедбану річку у середмісті Києва.

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.