Новий вигляд станцій метро на Виноградар: «безшумні», скляні, з «виноградом»

Новий вигляд станцій метро на Виноградар: «безшумні», скляні, з «виноградом»

У проектувальників метро на Виноградар уже готові нові остаточні варіанти вигляду платформ чотирьох станцій. «Вечірці» першій показали як вони виглядатимуть. 

-Ми зараз повністю змінили вигляд станцій, - каже головний архітектор інституту «Київметропроект» Ярослав Левандовський.- Ось на майбутній станції «Проспект Правди» пропонуємо застосувати металеві панелі свіжого жовтого кольору. Це у нас така асоціація з радянської газетою «Правда», в честь якої колись був названий проспект. А якщо серйозно, то жовтий - колір сонця і радості. Сам проспект, до часу побудови метро, вже змінить свою назву.

 -Тут ми вперше застосували високі скляні панелі на шляхових стінах замість звичних керамічних плиток, граніту, - пояснює Ярослав Левандовський. - Крізь скло можна буде побачити бетонний корпус станції. Завдяки підсвічуванню вийде цікава гра півтіней. Можна буде розглядати з чого складається станція.

«Проспект Правди» буде створюватися в дуже обмеженому просторі. Тому її спроектували  з боковими платформами, а вестибюль «розгорнули» перпендикулярно станції через брак місця, перехід ля пасажирів зробили над шляхами.

Станція метро «Мостицька» розташується біля зеленої зони неподалік від кінцевої зупинки тролейбуса №5. У неї аскетичний  дизайн з зеленими колійними стінами і гранітна підлога.  Всі нові станції, до речі, будуть з гранітним покриттям підлоги, як найбільш зносостійким матеріалом. Але тут передбачений один важливий нюанс: шумопоглинаючі екрани сховають під панелями з перфорованого фіброцемента. 

-У всій підземці Києва дуже шумно, люди не чують один одного, особливо коли підходить поїзд, - пояснює Ярослав Левандовський. - При проектуванні метро на Виноградар по всій довжині лінії і її станціях збудують шумозахисні екрани і панелі. Для колії використають  спеціальні технології їх прокладки.

Вихід зі станції «Мостицька» - незвичайний. Тут не центр міста з його обмеженнями по архітектурі. Тому ми постаралися: ось на даху хочемо облаштувати газон, він стане природно зеленим.

Для станцій, які будуватимуться після 2020 року (друга черга) також розроблені архітектурні проекти їх внутрішнього оздоблення. Станція «Виноградар»  розміститься у середині споруджуваного на місці садів радгоспу «Пуща Водиця» величезного житлового масиву відразу за гігамаркетом.

-Ми зробили спробу обіграти назву «Виноградар» і створити за допомогою 90 темно-фіолетових світильників асоціацію з виноградом, - розповідає Ярослав Левандовський. - Сам простір станції, щоб його розширити візуально, запропонували облаштувати без традиційно виділеної шляхової стіни. Все склепіння буде єдиною конструкцією з білих великогабаритних панелей. 

Станція «Маршала Гречка» буде мати класичний павільйон входу. Але з ескалаторами, що доставляють пасажирів на глибину до 5 метрів до вестибюлю. Шляхову стіну прикрасили нішами, де розміщені вертикальні світильники. Стеля над коліями, яка також з функцією шумопоглинання, має рельєф, заглиблення і візуально відокремлена синім кольором від стелі платформи.

Проектами інтер'єрів всіх чотирьох станцій архітектори інституту «Київметропроект» займалися протягом року, переробляли їх,  і скоро представлять замовникам будівництва - «Київському метрополітену». Для пасажирів з обмеженою мобільністю на всіх чотирьох станціях передбачені ліфти, а для співробітників метрополітену збудують готель для нічних змін.