Метро коштуватиме 5 гривень, але не для всіх

Метро коштуватиме 5 гривень, але не для всіх

Незабаром киянам доведеться сплачувати більше за проїзд у метро та муніципальному наземному транспорті. Так, і там, і там вартість проїзду підвищать на 1 грн, і становитиме вона у метро 5 грн, у трамваях, автобусах та тролейбусах – 4 грн. Відповідний проект розпорядження з’явився на сайті КМДА. Проте заступник голови КМДА Микола Поворозник зазначив, що проїзд для пенсіонерів буде й надалі безкоштовним. Також вигідніше їздитимуть у метро ті, хто придбає проїзні квитки. Для них вартість поїздки буде 4,50 (зараз – 3,50). А от тарифи на проїзд у маршрутних таксі перевізники регулюють самостійно.

Причини, за якими вартість проїзду зростає, – збільшення мінімальної заробітної платні (близько 30 % вартості проїзду у муніципальному транспорті становлять витрати на зарплату працівникам), зростання тарифів на електропостачання, вартості дизельного палива та шин.

Проте представники столичної влади вважають, що підняття ціни на проїзд на 1 грн не є економічно обґрунтованим. Економічно обґрунтована ціна – більше ніж 6 грн. Але різницю між економічно обґрунтованою та новоствореною цінами компенсують за рахунок міського бюджету.

- Ми розуміємо, в якій складній ситуації опинилися кияни, як боляче це може вдарити по бюджетам родин, тому за дорученням мера Віталія Кличка міська адміністрація розробила низку заходів, які допоможуть захистити інтереси киян. По-перше, ми зберігаємо пільги для всіх соціально вразливих категорій населення. По-друге, є завдання залишити транспортні послуги диференційованими з нинішньою системою знижок. Третє, і головне, – кияни заплатять лише одну гривню, а залишок різниці в тарифах, більшу її частину, буде відшкодовано за рахунок міського бюджету, – зауважив заступник голови КМДА Микола Поворозник.

Василь Яструбинський, радник першого заступника голови КМДА з питань цінової політики, повідомив, що реакції киян на підвищення проїзду не бояться.

- З 1983 року я займаюсь тарифами, і не бачив жодного підвищення, яке б пройшло під оплески, – пояснив посадовець.

Василь Яструбинський зазначив, що часто від киян лунають пропозиції не підвищувати вартість проїзду в метро, а скомпенсувати різницю за рахунок реклами. Проте, за словами посадовця, це неможливо, адже дохід з реклами йде до міського бюджету, а не до бюджету комунального підприємства.

Також посадовець повідомив, що до кінця року заплановано ввести електронний квиток на всіх видах громадського транспорту. Це дасть можливість оптимізувати облік пасажирів та змінити підходи до оплати проїзду.

Нагадаємо, довгі спідниці зупиняють ескалатори в метро.