Геннадій Пліс: «Київ задає тон у залученні прямих іноземних інвестицій у вітчизняну економіку»

Геннадій Пліс: «Київ задає тон у залученні прямих іноземних інвестицій у вітчизняну економіку»

25 травня у ВЦ «КиївЕкспоПлаза» в рамках святкування Дня Києва вперше відбудеться виставка-презентація промислової продукції столичних виробників «Зроблено в Києві». Так столична влада сприяє розвитку промисловості, підприємництва, споживчого ринку, адже успішно працюючі підприємства – це нові робочі місця та наповнення бюджету міста. Напередодні відкриття "Вечірка" поспілкувалася з першим заступником Київського міського голови Геннадія Пліса.

– Пане Геннадію, розкажіть, як виникла ідея проведення виставки «Зроблено в Києві»?

– Якось невдовзі після призначення на посаду я відвідав одну виставку промислових виробів підприємств Києва. Була вона зроблена на доволі аматорському рівні, в межах тодішніх можливостей, доступних ресурсів. Але я зрозумів, що у Києва є колосальний промисловий потенціал. Ідея  виставки була дуже гарна, хоча й не мала належної оцінки. Тож ми вирішили її суттєво розвинути. 

– Що виступало каталізатором цього процесу?

– З одного боку була гостра потреба Києва у якихось знакових якірних подіях, а з іншого – необхідність реальної підтримки наших столичних промисловців. Саме вони дають робочі місця. І не лише фахівцям з вищою освітою, інженерному складу, але й простим людям, робітникам… Це дуже важливо. Особливо враховуючи той факт, що на сьогодні в Києві вже приблизно 200 тисяч переселенців приїхали з Донбасу. Ми маємо їм також допомагати. Тому і було прийняте рішення організувати виставку «Зроблено в Києві» на належному рівні.   

– Для чого?

Щоб привернути увагу до вітчизняної промисловості взагалі та, зокрема,  до найкращих промислових підприємств Києва. А їх чимало! З тим, щоб зробити цю виставку щорічною. Щоб використовувати її, наприклад, для визначення за її результатами підприємств, які ми будемо підтримувати як в Україні, так і за кордоном для просування їх потенціалу.

– А який сьогодні, на вашу думку, реальний потенціал київських підприємств, яка частка Києва в національній економіці?   

– Якщо брати і порівнювати з першими роками незалежності, то сьогодні прямі іноземні інвестиції міста Києва складають понад 24 мільярди гривень. Це більше ніж 50% відсотків від прямих іноземних інвестицій в національну економіку взагалі. Що стосується попереднього року, то там прямих іноземних інвестицій було приблизно 3,8 мільярдів.  А це більше, ніж 80% того, що отримала вся Україна. Тому я переконаний, що Київ дійсно задає тон у залученні прямих іноземних інвестицій у вітчизняну економіку. 

– І не лише в цьому?

– Так. Але ми хотіли б, щоб все ж таки,  в кінці-кінців, значною мірою ці інвестиції почали надходити саме до промисловості. І для цього в нас є переконливі аргументи.

– І які ж вони?

– Сьогодні ми маємо високотехнологічну промисловість. Її представляє, зокрема,  авіаційна галузь, фармація…Це ті галузі, які не мають великих шкідливих викидів, інших ризиків тощо. Вона дійсно є інтелектуальною, інноваційною. До того ж бає дуже високу додану вартість. У цьому переліку також легка промисловість Києва. А ще наша столиця –  25% наукового потенціалу всієї країни, 33% зовнішньо-економічного торгівельного обороту, 22% національного ВВП.

– Зараз на передній план виходять перспективні сучасні Інтернет-технології, кібер-технології, різні віртуальні речі, що з’явилися в останні десятиліття. Як Київ виглядає в цьому аспекті?

– І в цьому плані ми не відстаємо. Але, як виробничник-практик в минулому, я дуже  добре знаю, що таке реальне виробництво. Вважаю, що його треба розвивати, підтримувати та належними чином оцінювати. І тоді така промисловість матиме  високу віддачу. Реальне підтвердження саме такої раціональної економічної політики влади Києва у промисловій сфері і є виставка промислової  продукції київських виробників «Зроблено в Києві».    

– Геннадію Володимировичу, а якщо трохи пофантазувати-помріяти на тему майбутнього. Якою Ви бачите виставку, власне столичний бренд «Зроблено в Києві», років через десять?

Я абсолютно впевнений, що Київ і в майбутньому, через десять-двадцять років залишатиметься лідером цього процесу. І буде перманентно нарощувати свій промисловий потенціал. Ми дійсно маємо для цього унікальні можливості. Передусім, через цю високу концентрацію ресурсів. До того ж у світі є тенденція до глобалізації міст. Побутує думка, що в 250 країнах світу через якийсь час буде всього 600 міст-мегаполісів. І  такої урбанізації Києву теж не уникнути. В нашій столиці триває активний приріст населення, а в регіонах його кількість зменшується. Звідси моя глибока впевненість, що інвестиції в Київ завжди окупатимуться. Потенціал зростання тут значно вищий, ніж у регіонах.

– А щодо бренду «Зроблено в Києві»?

– Важко не помітити, що цей столичний бренд вже став популярним. І не лише в Україні, але і за її межами. Про це свідчить зокрема і останній конкурс Кращий експортер року, який проводить Київська ТПП разом з КМДА. За підсумками минулого року переможцями стали 16 столичних підприємств. Це дуже стимулює розвиток експортно-орієнтованого виробництва у місті Києві. Тому в промисловому потенціалі Києва та в подальшому майбутньому столичного бренду «Зроблено в Києві» я не сумніваюся. «Зроблено в Києві» – це те найкраще, що є в Україні.

– Дякую за розмову