В чому проблема Повітрофлотського шляхопроводу

В чому проблема Повітрофлотського шляхопроводу

Днями соціальні мережі сколихнула новина про ряд масштабних аварій на проспекті Перемоги. В результаті одного ДТП постраждав іноземець, під час другого зіткнулися три автомобілі. Схильні до марновірства люди можуть пояснити подібний збіг обставин наявністю під Повітрофлотським мостом гепатогенної зони, негативної енергетики, магією перехресть тощо. Не будемо вдаватися до подібної містики та спробуємо розібратися з проблемою зловісного моста раціональними методами.

За роз’ясненням журналіст «Вечірки» звернувся до урбаніста Григорія Мельничука, який чи не першим зреагував на трагедію під Повітрофлотським шляхопроводом та провів власне розслідування ситуації на смертоносному перехресті. За словами експерта, аварії тут трапляються нечасто, але в цьому випадку спрацював так званий «закон парних випадків»: дві масштабні пригоди сталися з інтервалом в один день.

– Головний фактор тут – водії. За словами постраждалого іноземця, водій, який його віз, був напідпитку, але обставини склалися так, що треба було їхати. Результат відомий. Крім того, водій перевищив швидкість. Але справа не лише у необачності самих автомобілістів. За ринком таксі в нашій країні ніхто не стежить, а, отже, й безпеку їх пасажирів гарантувати ніхто не може, - стверджує пан Мельничук.

Проблематичною є й ситуація з інфраструктурою. Урбаніст розповів, що окремі опори шляхопроводу знаходяться поміж смуг руху транспорту. Слід зауважити, що вони позначені великими щитами, які дуже важко не помітити. Але окремі водії примудряються не побачити їх, перелаштовуючись під час руху.

– Кількість смуг тут не скорочується. Небезпека виникає, коли водії, прямуючи в бік Шулявки, спускаються з мосту. Роблячи маневр на великій швидкості, вони виходять в лівий ряд. Саме тут і відбувається зіткнення з іншими автомобілями або із опорами мосту, – пояснив урбаніст.

На думку пана Мельничука, ситуацію можна легко вирішити, вдосконаливши інфраструктуру дорожнього вузла. Перше, що рекомендує зробити експерт – продовжити відбійник ще на 50 метрів. Це допоможе регулювати потік автомобілів, які прямують в бік Святошина. Крім того, залишаються труднощі з регуляцією швидкості.

– Починаючи із Повітрофлотського шляхопроводу по всьому проспекту Перемоги немає жодного світлофора – аж до самого Житомира. Користуючись цим, водії їдуть без гальм навіть на складних ділянках проспекту. Саме це стає причиною аварій, – стверджує пан Григорій.

Виходить, що проблему не так складно вирішити? Звісно, дорожній вузол в районі Повітрофлотського шляхопроводу – не така складна проблема, як, скажімо, міст на Шулявці, опори якого частково обвалилися цієї зими, адже там все набагато складніше. За словами Григорія Мельничука, проблема Шулявського шляхопроводу полягає в повній реконструкції як самого мосту, так і розробки складної системи дорожньої розв’язки під ним і в його околицях. Затрати на перебудову даного проблемного місця проспекту Перемоги «потягнуть» на сотні мільйонів гривень. Втім, практика показує, що вдосконалення дорожньої інфраструктури приносить плоди. За словами експерта, прикладом вдалого вирішення проблеми може стати ситуація довкола шляхопроводу біля метро Нивки, де наразі проводяться роботи зі збільшення кількості дорожніх смуг.

– Після завершення ремонтних робіт ділянка суттєво розвантажиться, – запевняє експерт.

З огляду на те, що вдосконалення дорожньої інфраструктури під Повітрофлотським шляхопроводом потребує менших фінансових витрат, постає цікаве питання: чи вартують життя людей тих грошей, які можна витратити на встановлення звичайного дорожнього відбійника? Відповідь – за столичною владою.

Нагадаємо, «Намалюєм – будемо жити», або як будують розв’язку на Лук’янівці.