У столиці підготували ще 15 фахівців із супроводу під час інклюзивного навчання, — Хонда

Учасники курсу. Фото: Київський міський центр соціальних служб
Учасники курсу. Фото: Київський міський центр соціальних служб

Щоб забезпечити безбар’єрний доступ до навчання, наразі Київ потребує щонайменше 230 асистентів для дітей з особливими освітніми потребами.

У Києві завершився курс для майбутніх надавачів соціальної послуги для дітей з особливими освітніми потребами. Про це повідомила заступниця голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень та відповідальна з питань безбар’єрності в Києві Марина Хонда.

Тренінги у Київському міському центрі соціальних служб стартували ще торік, і за цей час навчання пройшли 38 людей.

Цьогоріч до них приєдналися ще 15 учасників.

Марина Хонда. Фото: Борис Корпусенко

«Останній курс підготував ще 15 фахівців із супроводу в інклюзивному навчанні. Загалом Київський міський центр соціальних служб уже навчив 53 кандидати, яких відібрала ГО «Спілка Самаритян України Київське Об’єднання», — зазначила Марина Хонда. — Для такої роботи не потрібна спеціальна педагогічна освіта, утім необхідні навички ефективної комунікації, безконфліктного спілкування та уважність до потреб дитини.

У перспективі такі навчання забезпечать безбар’єрний доступ до освіти для кожної дитини з особливими освітніми потребами».

Навчання на курсі. Фото: Київський міський центр соціальних служб
Навчання на курсі. Фото: Київський міський центр соціальних служб
Навчання на курсі. Фото: Київський міський центр соціальних служб

Учасники курсу опановували:

  • як підтримати дитину й забезпечити її повну й ефективну участь в освітньому процесі;
  • як надавати дитині допомогу у пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі;
  • основи безпеки дитини під час навчання та інших заходів, передбачених освітнім процесом.

Заступниця голови КМДА розповіла, що для отримання соціальної послуги супровід під час інклюзивного навчання потрібно звернутися до управлінь соціального захисту населення Департаменту соціальної та ветеранської політики КМДА за місцем реєстрації дитини або безпосередньо до надавача цієї послуги ГО «Спілка Самаритян України Київське Об’єднання».

Контактні телефони: (044) 201-35-04, (044) 201-35-01, 050-663-73-06.

«Наразі Київ потребує щонайменше 230 асистентів для дітей у садочках та учнів шкіл. Фактично забезпечені асистентами 89 дітей. Знайти охочих виконувати ці функції — непросто, але вже досягнутий результат — це дуже хороший показник, — зауважив заступник голови КМДА, депутат Київради (фракція „УДАР“) Валентин Мондриївський. — Київ системно розвиває інклюзивну освіту, і одним із ключових напрямів є забезпечення дітей з особливими освітніми потребами асистентами. Це важливий крок до створення безбар’єрного середовища, де кожна дитина матиме рівний доступ до якісного навчання».

Випускники курсу. Фото: Київський міський центр соціальних служб
Навчання на курсі. Фото: Київський міський центр соціальних служб
Випускники курсу. Фото: Київський міський центр соціальних служб

У Київському міському центрі соціальних служб зазначили, що курс для соціальних робітників, які надають/планують надавати соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання тривав 4 дні.

Серед завдань навчання було: формування та розвиток основних практичних навичок, спрямованих на забезпечення повної та ефективної участі дитини з особливими освітніми потребами в освітньому процесі. Це відбувається завдяки наданню підтримки та допомоги в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі.

На зустрічі мова йшла і про забезпечення безпеки в приміщенні, на території закладу. де здобувається освіта та на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок, інших заходів, передбачених освітнім процесом. Окрім цього йшлося ознайомлення з правами та обов’язками учасників освітнього процесу в закладах освіти. Зупинилися на вдосконаленні навичок безконфліктного спілкування, уважного поводження та ефективної комунікації.

«Варто відзначити максимальну включеність та мотивованість, тих хто прийшов навчатися» — зауважила тренерка, заступниця директора Київського міського центру соціальних служб, майстер із соціальної роботи Олена Савченко.

Нагадаємо, торік в інклюзивно-ресурсних центрах столиці отримали підтримку 8,5 тисяч дітей з особливими освітніми потребами. Міська влада системно розвиває освіту в напрямі інклюзивності — збільшує фінансування, створює комфортний простір для дітей та покращує якість роботи фахівців.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»