У столиці покажуть дві хореографічні вистави, створені за поемами Лесі Українки та Івана Франка

На думку балетмейстерки-постановниці, обидва перформанси відзначаються інноваційною сценографією, де поєднуються живопис, 3D графіка та мистецтво театрального танцю, які створюють непересічну та багатогранну композицію.
29 жовтня на сцені Національної опери України, в межах проєкту «Fortress» відбудеться прем’єрний показ двох сучасних балетних вистав «Кассандра» та «Мойсей», натхненних геніальними драматичними творами Лесі Українки та Івана Франка.
Це вже друга за рік прем’єра молодої талановитої української балетмейстерки-постановниці, засновниці й керівниці OSDC Dance Theater Олесі Шляхтич.

За її словами, проєкт «Fortress» є символом культурного відродження в умовах війни, а літературні твори двох видатних корифеїв-класиків отримують нову силу та актуальність у воєнних реаліях нашого сьогодення, закликаючи суспільство до об’єднання та відстоювання українських цінностей.
«Це не лише візуальне мистецтво, а й емоційне переживання, що закликає до спротиву агресії та підіймає настрій і впевненість у перемозі. За допомогою ультрасучасної пластики, технологічних інновацій у сценографії й костюмах ми хочемо продемонструвати новий погляд на бойовий дух українців під час війни та незламну силу України», — стверджує постановниця.

Олеся Шляхтич розповідає, що хореографія обох вистав та їхній зміст значно відрізняється.
«У виставі „Кассандра“ я надихалась грецькими фресками, уламками античних скульптур, величчю Парфенону та міфами давньої Греції. Звісно ж це сучасний балет, тому античність рухів переосмислена, проте подекуди ви зможете помітити характерні злами рук та корпусів, осідання на стегно, специфічні грецькі позиції ніг, що в уяві еллінських художників видавались героїчними, а нам сьогодні шалено стильними та екзотичними…» — зауважує балетмейстерка.
Контрастною до «Кассандри» є вистава «Мойсей, де Олеся Шляхтич за допомогою виразності й пластики прагнула втілити довгий шлях, з протестами та бунтом, що водночас поєднується з віковою мудрістю та силою головного персонажа.


На мою думку, обидва твори обʼєднує те, що автори писали про свою долю, як провидців у суспільстві — розповідає балетмейстерка-постановниця Олеся Шляхтич. — Ці геніальні твори безумовно порушують питання «Чи є пророки на Землі?», питання, що бентежать кожного українця. Кому вірити? Чи втримаємось ми? Де правда? І от вона — в образах Лесі, Франка, Шевченка, Старицької-Черняхівської, Підсухи, Гончара — ми маємо вже на кого спиратись, історично склалося так, що митці минулого заклали для нас потужний фундамент цінностей та орієнтирів — то і є ці мури з мистецтва, які боронять наше суспільство і закладають основи правильного світосприйняття.
До речі, саме такий зміст художник-сценограф Петро Богомазов закладав, наповнюючи декорації вистав уламками стародавніх мистецьких творів. Ну і звісно на поверхні є те, що Кассандра — жінка, що бачить майбутнє, Мойсей же чоловік, що веде народ за собою.

Цікаво, що проєкт «Fortress» не лише вшановує українську культуру, але й «стверджує» принципи гендерної рівності, адже й Кассандра, й Мойсей є символами боротьби за справедливість і волю.
У виставах звучить музика: «Кассандра» — Антоніо Вівальді, Safdi, «Мойсей» — Тимофій Старєнков.
Постановний склад:
Балетмейстерка — постановниця — Олеся Шляхтич
Художник-сценограф — Петро Богомазов
Автор графічного дизайну декорацій — Safdi
Художник — Євген Клименко
Художник з костюмів — Марія Руденко
Балетмейстер-репетитор — Євген Кайгородов
Помічник хореографа — Микита Кайгородов
У головних ролях:
«Кассандра»: Олеся Шляхтич (Єлена), Данило Пащук (Паріс), Клеман Гійом (Долон), Ліна Володіна (Кассандра), Микита Кайгородов (Гектор), Еліна Бідна (Андромаха), Каріна Тельвар (Поліксена), Тімоті Харфорд (Сінон).
«Мойсей»: Євген Кайгородов (Мойсей), Микита Кайгородов (Авірон), Андрій Скляр (Датан), Клеман Гійом та Катерина Крук (Демони).
Проєкт реалізується за підтримки «Українського культурного фонду».
До теми: паростки життя, крізь біль та втрати: у столиці представлять незвичний балет-перфоманс.
Світлини для публікації надані пресслужбою Національної опери України.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»