Роботи майже в руслі ріки: як відновили ділянку метро біля Либідської та скільки це коштувало
Сьогодні рух поїздів метро між станціями «Либідська» та «Деміївська» повністю відновили. Крім відновленої ділянки, укріпили й прилеглі до неї. А також розповіли про витрачені кошти.
Про те, як будівельники та інженери з Вінниці працювали на складному столичному об’єкті, розповіли у компанії Autostrada.
У компанії нагадали, що відбудувала цей важливий для столиці об’єкт за 9 місяців. Такий час витрачено на проєктування й на самі роботи на об’єкті. Тепер на місці аварійної ділянки — новий монолітний тунель, а також підсилена тунельна оправа існуючого, укладено нові рейкові колії, відновлено інженерні мережі.
У компанії повідомили, що проєкт відновлення тунелю розроблювали 3 групи інженерів проєктного інституту «Автострада».
Нові технології та хімічні сполуки: що використали при відновленні тунелю метро
«Щоб реалізувати цей об’єкт, нашій команді довелося випробувати багато різноманітних технологій. Зокрема, у вирішенні проблеми підтоплення перегінного тунелю, який знаходиться фактично в річці. Перед тим, як розпочати будівництво нового тунелю та підсилення частин існуючого, фахівці Autostrada розробили систему водозниження та виконали хімічне закріплення ґрунтів. Під тиском в ґрунт через оправу тунелю було закачано спеціальний хімічний засіб — двокомпонентний полімер», — повідомляють подробиці в компанії.
Фахівці пояснили, що це дало змогу відтіснити воду, збільшити міцність ґрунту на зсув. Після введення полімеру ґрунти закріпили мікроцементом. Мікродисперсний цемент зменшив кількість води у водонасиченому ґрунті та збільшив його несучу здатність.
Як приборкали воду в ґрунтах
Щоб уникнути витоку водонасиченого ґрунту з-під лотка тунельної оправи, будівельники використали Jet grouting — методику закріплення породи нового покоління, що дозволяє значно спростити процес будівництва на нестабільних та обводнених ґрунтах.
Принцип цієї технології полягає в бурінні свердловини, в яку під високим тиском подається цементуючий розчин, що сприяє перемішуванню ґрунту та бетону для отримання грунтобетонної колони, в яку для посилення міцності додаються армуючі елементи.
«Щоб мінімізувати ризики підтоплень у майбутньому, при будівництві нового тунелю ми використали спеціальну ремонтно придатну гідроізоляційну систему з ПВХ-мембрани. У разі пошкодження таку гідроізоляцію можна буде легко відновити навіть після вводу об’єкта в експлуатацію», — пояснили в Autostrada.
Ділянку тунелю «одягли в сорочку»
Частини існуючого тунелю, які прилягають до відновленого зі сторони станцій «Либідська» та «Деміївська», укріпили залізобетонною «сорочкою» методом сухого та мокрого торкретування — набризк-бетону на поверхню оправи тунелю.
«Загалом спорудження цього тунелю включило в себе практично всі методи будівництва метрополітену, крім тунелепрохідного комплексу. В Україні такого роду об’єкт реалізовано вперше», — підкреслили в компанії.
Обкатку ділянки проводили майже місяць
Перед тим, як відкрити повноцінний рух відновленою ділянкою для поїздів з пасажирами, у тунелі протягом місяця тривала тестова обкатка та пусконалагоджувальні роботи. Фахівці перевіряли справність систем безпеки руху, стан нового колійного полотна, а також тестували новий тунель на різних швидкостях руху електропоїздів — від 25 до 80 км/год.
Скільки грошей витрачено на відновлення
«Важливо, що завдяки оптимізації проєктних рішень та раціональним технологіям, Autostrada заощадила Києву 62 млн грн, виконавши роботи на 20% дешевше початкової вартості проєкту — 445,49 млн грн.
Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, з яких 20 млн — утримання замовника, 10 млн — компенсація за МАФи, які знаходились на ділянці будівництва. Фактична вартість робіт від компанії Autostrada — 353 млн грн.
«Для нас було важливо завершити цей обʼєкт у максимально стислі терміни, адже метрополітен — це щоденний комфорт і безпека для тисяч пасажирів. Дякуємо команді за професіоналізм та злагоджену роботу 24/7!», — сказали в Autostrada.
Нагадаємо, мер Києва повідомив, коли відкриють повноцінний рух «синьою гілкою метро».
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»