У Києві пройде міжнародний фестиваль короткометражних фільмів KISFF: особливості програми

Фестиваль відбудеться вже в 13-й раз. Фото одного з попередніх фестивалів: KISFF
Фестиваль відбудеться вже в 13-й раз. Фото одного з попередніх фестивалів: KISFF

Які стереотипи існують щодо короткого метру, чи є провідні мотиви у сучасних стрічках та на що варто звернути увагу кіноманам розповіла програмна директорка фестивалю KISFF Олександра Прокопенко.

З 12 по 18 вересня у Києві відбудеться 13-й щорічний міжнародний фестиваль короткометражних фільмів KISFF.

На фестивалі представлять 40 тематичних програм та 70 кінопоказів про пошуки ідентичності, небінарність, соціальні зміни і потрясіння, гендерні питання та сексуальність.

Про особливості короткого метру та тематичні добірки фестивалю «Вечірній Київ» поговорив з програмною директоркою Олександрою Прокопенко.

Олександра Прокопенко. Фото: фб-сторінка Олександри Прокопенко

— KISFF проходить в 13-й раз. Які ваші цьогорічні акценти?

— Ми прагнемо весь час переосмислювати фестивальну програму, реагувати на виклики сучасності та пропонувати глядачам та глядачкам найновіші, а також менш доступні широкій аудиторії фільми з різних куточків світу.

Зокрема, у секції HIGHLIGHTS представлена й естонська сюрреалістична анімація 1970-х років, і кіно азійської діаспори в Європі, і фестивальні хіти країн Балтії. У секції «Демократія під загрозою» ми викриваємо різні прояви фашизму й рефлексуємо про парадокси нашої сучасності. Якщо ж ви шукаєте екстремально короткого кіно, радимо звернути увагу на програми «60 фільмів за 60 хвилин» та «Почуйте їхні голоси».

Кадр із фільму «Річка для шульги»

— Розкажіть, що зараз відбувається у галузі короткометражних фільмів? Чи є певні провідні тренди, теми, формати у міжнародних короткометражках?

— Короткий метр — надзвичайно пластична кіноформа. Навіть якщо брати до уваги суто роботи, подані на фестиваль, виокремити кілька ключових «трендів» доволі важко.

Утім, провідні мотиви можна визначати з певною ретроспективною орієнтацією. Наприклад, у порівнянні з минулим роком помітне збільшення історій приватних, замкнених у собі, поза актуальними соціальними й політичними процесами (не «аполітичних», а просто нарочито приватних). Причому в дуже різних жанрах. Це стосується фікшена. З документалками все стабільніше: екологія, фемінізм, соціальна нерівність, авторитаризм — це теми лишаються актуальними, в різних територіальних контекстах.

З технічної ж точки зору, короткометражні фільми стають довшими, режисери та режисерки продовжують звертатися до аналогової плівкової зйомки.

Кіноесей Леоса Каракса

— KISFF відкриється кіноесеєм Леоса Каракса, чому обрали саме його?

— Є таке шаблонне сприйняття короткого метру як чогось не серйозного, часто його називаються короткометражки, коротишами. Звісно, багато фільм у цій формі це перші проби пера, але ж не тільки. Короткий метр зараз — це одна з найпопулярніших форм сприйняття аудіо-візуальних творів, просто їх називають серіал та демонструють на стрімінгах з мільярдними охопленням. До короткого метру часто повертаються і культові режисери, серед яких й Леос Каракс зі своїм фільмом «Це не я».

Кадр із фільму «Хіто»

— На фестивалі представлять 40 тематичних програм та 70 кінопоказів. Окрім конкурсної програми, на що варто звернути особливу увагу? Які добірки покажете вперше?

— Цьогоріч фестиваль має насичену позаконкурсну програму. Наприклад, у секції «Юні кінолюби» аж чотири програми для дітей та підлітків. Окрім фільмів, ця секція пропонує обговорення за участі Teenergizer та освітні події (воркшоп зі знімання короткометражного фільму та дискусія «Навіщо дивитися кіно в епоху тіктоку»). А у секції KISFF SPECIAL ми зібрали усі най-най-най програми, які уособлюють дух фестивалю, — любов до анімації в «Аніманії», бажання сміятися, попри все, в «Комедіях» та сміливу чудернацькість у Short Attack.

Кадр із фільму програми Babylon’13.

— Поговорімо детальніше про українську частину програми. Я В яких ще програмах, окрім конкурсу, можна буде побачити українські роботи?

— Фільми українських режисерів та режисерок можна побачити в добірці горорів «Пʼятниця, 13-те», марафоні надзвичайно короткого кіно «60 фільмів за 60 хвилин», а програма «Ці 10 років» фокусується на документальних роботах, знятих кінообʼєднанням Babylon’13 від початку російсько-української війни.

***

Цьогоріч покази пройдуть на двох локаціях: у кінотеатрах «Жовтень» та «Кіно 42». Фестиваль вперше отримав підтримку програми «Медіа» Креативної Європи, завдяки чому вдалося сформувати найбільшу програму європейських короткометражних фільмів за всю історію KISFF.

Глядачі фестивалю. Фото: KISFF

У межах фестивалю відбудуться освітні події, на яких організатори пропонують дізнатися про креативні можливості для молоді, режисуру музичних відео й реклами, а діти зможуть відвідати майстеркласи з кіновиробництва. Також цього року команда розширила секцію для дітей та підлітків чотирма новими добірками фільмів.

Фільми українського та міжнародного конкурсу будуть доступні для перегляду онлайн на території України в онлайн-кінотеатрі «Титр».

Абонементи на KISFF вже у продажі: глядацький коштує 600 грн, студентський — 300 грн.

Військовослужбовці, ветерани, пенсіонери та внутрішньо переміщені особи (ВПО) зможуть переглянути фільми безкоштовно, оформивши пільговий абонемент.

Читайте також:

  • Маніяк, граф Монте-Крісто та Бітлджюс: що нового у столичних кінотеатрах. Цього тижня у прокат вийшли напружений трилер, нова екранізація французької класики, очікувана стрічка від Тіма Бертона та дитячий мультфільм.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»