Навколо Києва за півтори години: цікаві факти про Київську електричку

Київську міську електричку оновили у 2022 році. Фото: Даша Гришина
Київську міську електричку оновили у 2022 році. Фото: Даша Гришина

Вже впродовж 15 років, вона забезпечує прямий зв’язок між лівим та правим берегом столиці, зменшуючи навантаження на інші види громадського транспорту.

2 вересня 2009 року у Києві розпочала свою роботу Київська міська електричка.

Цей вид транспорту давно та успішно використовується у багатьох мегаполісах Європи та світу, залишаючись невіддільною частиною транспортної інфраструктури, що з’єднує центр міста з передмістями та аеропортом.

Kyiv City Express, Фото: Даша Гришина

«Вечірній Київ» підібрав топ найцікавіших фактів про Kyiv City Express, який за свою 15 річну історію подолав тернистий шлях від занепаду до відродження, ставши справжнім порятунком для жителів столиці у перші місяці повномасштабної війни.

1. Спочатку міська електричка курсувала лише між стаціями «Почайна» та «Троєщина», долаючи цю відстань за 6 хвилин.

2. Вже у 2011 році був відкритий повноцінний кільцевий рух з 14 зупинками: «Дарниця», «Лівобережна», «Троєщина» (Воскресенка), «Почайна», «Зеніт» (Куренівка), «Вишгородська», «Сирець», «Рубежівський» (Берестейська), «Борщагівка», «Київ-Волинський», «Караваєві Дачі», «Північна» (Київ Пасажирський), «Видубичі» та «Лівий Берег» (Березняки). Ще через рік ― у 2012-му ― відкрили зупинку «Троєщина-ІІ» (Райдужний), сполучивши її з новою лінією швидкісного трамвая.

3. На першому етапі на маршруті курсували два потяги моделі ЕПЛ9Т. Один із них був модернізований — сидіння розташовані вздовж бортів, як у складах метрополітену.

У 2011 запустили повноцінний кільцевий рух з 14 станціями. Фото: Борис Корпусенко

4. Тривалий час електричкою опікувався КП «Київпастранс». У 2012-2013 роках на його баланс передали 12 електропоїздів.

Переважна більшість з них були радянського часу та були випущені у 1977-1979 роках, і лише декілька — у 2003-2005 роках.

5. З жовтня 2011 до лютого 2022 року міська електричка курсувала лише у години пік зранку та ввечері, з інтервалом від 20 хвилин до години.

Однак через незадовільних технічний стан рухомого складу та залізничної інфраструктури її рейси часто скасовувалися.

Також пасажири часто скаржилися на аварійний стан багатьох платформ, які перетворювалися на суцільну ковзанку у зимову пору року.

У зимову пору пасажири часто скаржилися на слизькі перони та нерегулярний графік руху потягів. Фото: Борис Корпусенко

6. У 2019 році Укрзалізниця повернула міську електричку на свій баланс, пообіцявши невдовзі розпочати модернізацію наявної залізничної мережі.

7. Оновлений проєкт Kyiv City Express запустили навесні 2022 року, у перші місяці повномасштабної війни.

На той час потяги метро не курсували через Дніпро, тож транспортне сполучання між двома берегами столиці залишалося вельми складним. Тож, міською електричкою часто користувалися кияни, які не виїхали з міста у безпечніші регіони.

Оновлену електричку запустили навесні 2022 року. Фото: Даша Гришина

8. У 2022 році маршрут кільцевої електрички також змінився порівняно з «довоєнним» часом. Він розширився на 4 станції: «Київ -Дніпровський» (Микільська Слобідка), «Київ-Деміївський», «Протасів Яр» та «Русанівка».

Також потяги стали заїжджати на станцію «Святошин», яка разом з «Дарницею» є кінцевою станцією, де потяг змінює напрямок руху.

9. Час проїзду повного кільця становить близько 1 години 30 хвилин. А інтервал руху складає одну годину, а в години пік — пів години.

Міський експрес курсує щогодини та кожні 30 хвилин у години пік. Фото: Даша Гришина

10. За 15 років вартість поїздки у міській електричці неодноразово змінювалася.

До 2015 року квиток коштував 1,70, а до липня 2017 році вартість зросла до 4 гривень. Зараз разова поїздка у Kyiv City Express сягає 15 гривень. Квитки можна придбати через застосунок «Київ Цифровий», на сайті «Укрзалізниці» або ж сплативши вартість проїзду безпосередньо у самому вагоні.

Також для пільгових категорій пасажирів та для студентів діють знижки.

Електричка не зупиняється під час тривог. Фото: Ольга Косова

11. Ще однією перевагою міської електрички є те, що вона не зупиняється під час повітряних тривог. Декілька разів електричка зупинялася під час ракетних атак на столиці, у зв’язку з падінням уламків на колії.

12. За даними Укрзалізниці, щодня кільцева електричка в середньому перевозить 11 тисяч пасажирів. Наразі вона перевезла вже понад 8 мільйонів пасажирів.

В оновлених вагонах є спеціальні місця для інвалідів та пасажирів з велосипедами. Фото: Даша Гришина

13. На початку жовтня 2023 року в електропоїздах Київської міської електрички запроваджено дублювання оголошення зупинок англійською мовою для іноземних гостей столиці.

14. Для більш точної відповідності назв топоніміці столиці та полегшення навігації історичними районами міста, у січні цього року Київська міська рада перейменувала 9 станцій маршруту:

  • Вишгородська на Пріорку;
  • «Північна» станції «Київ-Пасажирський» — на Вокзальну;
  • Лівий Берег — на Березняки;
  • Київська-Русанівка — на Русанівку;
  • Київ-Дніпровський — на Микільська Слобідку;
  • Троєщина-2 — на Райдужний;
  • Троєщина — на Воскресенку;
  • Зеніт — на Куренівську;
  • Рубежівський — на Берестейську.

15. У планах Укрзалізниці є побудова ще декількох станції, зокрема Либідську, Відрадний та на Оболоні. Проте через війну ця ініціатива поки відкладається.

***

Міська електричка дає унікальну можливість побачити Київ з різних сторін, від мальовничих краєвидів і пам’яток правого берега, до сучасних районів та промислової зони на лівому березі. Особливо прекрасно — насолодитися мальовничими краєвидами Дніпра із Залізничного мосту на заході сонця.

До теми: Київ-Вишгород з’єднає новий маршрут в рамках Kyiv City Express.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»