Український пілот на підбитому літаку знищив російський ЗРК С-400 і катапультувався живим

«Джеф» — 26-річний пілот Повітряних сил ЗСУ вже має великий досвід. Фото: Командування ПС України/Facebook
«Джеф» — 26-річний пілот Повітряних сил ЗСУ вже має великий досвід. Фото: Командування ПС України/Facebook

У воєнний час Повітряні сили України відзначають 20 річницю створення, сьогодні пілоти закривають небо від окупантів і не дозволяють панувати ворогові, що має більшу кількість літаків, як це вдається — Командування ПСУ розповіло на прикладі історії льотчика «Джефа».

Які більшість побратимів по небу, «Джеф» — молодий військовий, проте вже має унікальний досвід виконання бойових завдань у нестандартних умовах. Про лише одне з них розповіло командування пілота у Facebook.

За 150 бойових вильотів «Джеф» випустив близько півсотні ракет «HARM» та більше десятка керованих авіабомб JDAM. На його рахунку — десятки знищених безпілотників та ППО, а ще — прикриття штурмовиків ЗСУ.

У листопаді минулого року «Джеф» мав на МІГу-29, озброєному американськими ракетами «HARM» мав знищити, прихований окупантами за містом Донецьк дорогий сучасний комплекс російської ППО С-400.

У небо підіймались українські пілоти з КАБами й вони могли стати ціллю С-400.

За 10 кілометрів до цілі пілот отримав попередження про те, що по ньому працюють.

«Різкий удар в правий борт! Панель приладів „кричить“ про ряд відмов. Є два варіанти: або відвернути літак, він остаточно відмовить і впаде, або все ж спробувати пустити ракети, застрахувати хлопців… До рубежу пуску — 30 секунд. Льотчик продовжує роботу. Пускає „HARM“, в цей момент відмовляє гідросистема, літак хилиться вправо… Ворожий винищувач випускає ще одну ракету! Висота 300 метрів, крен збільшується. „Треба закріпити результат!“, — „Джеф“ на підбитому літаку випускає ще одну ракету „HARM“ по ворожій „чотирьохсотці“», — так коротко описали у Повітряних силах бій, який може стати сценарієм для цілого фільму.

Коли ж літак остаточно втратив керованість й почав падати, пілот згадав всі помилки, які бувають під час катапультування, швиденько попрощався із літаком, закрив очі та потягнув ручку катапульти.

Саме в цю мить ще одна ворожа ракета влетіла у борт його МІГ-29.

«„Джеф» приземлився максимально вдало. На вогку м’яку землю. Але район — м’яко кажучи — так собі. 26 км до Донецька, безліч ДРГ, російських спецназівців… Льотчик зняв маску, комбінезон, побіг у посадку. Відразу набрав побратима «Смереку»», — розповіли деталі порятунку у Повітряних силах.

Він скинув геолокацію і сховався у лісосмузі. Окупанти почали шукати пілота і пройшли повз нього максимально близько.

»…Иди сюда, все свои, все хорошо…»» — почув він російську.

Згодом українець вибрався з імпровізованого укриття, подивився чи чисто навколо і кілька кілометрів біг до геолокації, яку скинув «Смереці».

«Коли рятувальник, що «припаркувався» за якихось 10 метрів, пошепки гукав: «Де ти є? Я тебе не бачу!», «Джеф» тихо виліз зі схованки й ляснув його по плечу: «Я тут, поїхали!» «Нічого собі ти зарився! Респект», — почув у відповідь пілот.

До слова, «Джефові» 26 років, він випускник ХНУПСу. За його плечима — понад 150 бойових вильотів. Пілот — учасник Харківської операції, визволення Херсону. Льотчик закривав небо на Донецькому, Запорізькому, Луганському напрямках.

«„Джефу» пощастило — катапультування не стало вироком. Вже за три місяці льотчик повернувся у стрій» — зазначила журналістка Анастасія Олехнович, що писала історію «Джефа».

Пілот розповів, що у них немає складних чи простих місій. Є реальні й нереальні. І таких — багато.

«Мабуть, найскладніше — скидання КАБів. Потрібно підійти критично близько до лінії розмежування, зайти в зону поразки ворожих засобів ППО. Вірогідність ураження ворожими засобами близька до 100 відсотків. Якимось дивним чином вийти на точку скидання, відпрацювати й ще більш неймовірним чином повернутися», — поділився подробицями «Джеф».

Він згадав загиблого побратима саме в такому бою і зазначив, що після цього змінили тактику бомбувань противника.

«Джеф» у небі. Фото: Facebook/Командування Повітряних сил України

«Величезну роль відіграє планування місій, де аналізуємо усе до найменших деталей. Залучаємо до процесу й молоде покоління, вони мислять нестандартно. Це часто дозволяє знайти рішення, як обхитрувати ворога, зробити місію реальною. Хоча, звісно, ми не завжди маємо час для дискусій, нерідко хвилини вирішують хід війни та зволікати немає можливості», — розповів пілот.

Сьогодні він з побратимами очікує на більш сучасні літаки. Ще коли вони проходили навчання у 2015-ому — вже знали, що буде велика війна. Сьогодні українські льотчики готові виконувати по 3-4 вильоти на добу.

«Але нам потрібна зброя! Багато зброї! Сучасної зброї! Це зовсім не забаганка. Це — життєва необхідність!» — зазначає льотчик.

F-16 — значно універсальніша бойова платформа, із якої можна застосовувати чималу номенклатуру авіаційних засобів ураження, це кращі технологічні можливості.

Пілот «Джеф» нагороджений «Хрестом бойових заслуг» та орденом «За мужність ІІІ ступеня».

Читайте також за темою:

«Сьогодні відзначають день Повітряних сил Збройних Сил України».

За два з половиною роки Повітряні Сили знищили понад 8000 повітряних цілей ворога.

Ольга СКОТНІКОВА, «Вечірній Київ»