Мрію керувати поїздом, — кандидатка у машиністки метро Києва

Наталя Яворська. Фото: Даша Гришина
Наталя Яворська. Фото: Даша Гришина

Цього року Наталя вивчатиме теоретичний та практичний курс, а вже наступного, якщо все пройде успішно, — перевозитиме пасажирів.

Наталі Яворській — 35. Місяць тому вона повернулась з-за кордону додому та вирішила піти вчитись на машиністку метрополітену. На сьогодні вона вже успішно пройшла співбесіду, а днями проходитиме медогляд.

«Пʼять років я жила за кордоном — у Чехії. Там працювала на заводі: збирала кондиціонери. Однак півтора місяця тому вирішила повернутись в Україну», — розповідає «Вечірньому Києву» Наталя.

Каже, що була приємно здивована, коли дізналась, що у Чехії жінка може керувати поїздом у підземці. Відтоді Наталя постійно роздумувала, чи не піти їй на такі навчання. Проте зробити це українці в чужій країні, виявилось, довше і важче.

«За іронією долі, коли я повернулась в Україну, побачила оголошення про набір жінок у машиністки столичної підземки. Заповнила анкету, а потім пройшла співбесіду.

Мені цікава ця професія. Останнім часом це стало навіть моєю мрією. Так, керувати поїздом непросто і дуже відповідально. Є чимало фізичного навантаження та багато стереотипів, що, мовляв, це «не жіноча справа». Проте зараз ми руйнуємо ці міфи, готуємось до поглибленого вивчення теорії та практики. Вірю, що з роками ніхто більше не дивуватиметься, що жінка керує поїздом», — додає Наталя.

Наталя Яворська. Фото: Даша Гришина

Найближчим часом співрозмовниця має пройти медогляд, і у разі якщо все буде добре — розпочне стажування.

Заступник начальника КП «Київський метрополітен» Олексій Іванчик нашому виданню уточнив, що впродовж тижня до київської підземки надійшло 450 заявок від людей, які хочуть спробувати себе у професії машиніста.

«Більшість з них — жінки. Зараз ми обробляємо всі анкети та запрошуємо людей на співбесіду. Станом на зараз направлення на медичний огляд вже отримали 19 кандидатів — 11 чоловіків та 8 жінок.

Загалом кількість людей, які заповнили анкету, нас приємно здивувала», — каже він.

Олексій Іванчик. Фото: Даша Гришина

Олексій також прокоментував скандальну історію, яку днями розписала у соцмережах одна із кандидаток на посаду машиністки. За словами жінки, працівники метрополітену начебто говорили, що «ідея з набором жінок — політична історія, яка немає нічого спільного з реальністю». Крім того, лунала й фраза, що «жінка не здатна залізти в кабіну».

«На жаль, це людський фактор. Після того у нас була розмова з фахівцями, які беруть участь у відборі кандидатів. Сподіваємось, що більше таких випадків не повториться», — прокоментував заступник начальника КП «Київський метрополітен».

Після відбору кандидатів, розпочнеться навчання. Орієнтовно це буде 2 вересня і триватиме сім місяців. Курси будуть безкоштовними, слухачам щомісяця даватимуть стипендію у розмірі восьми тисяч гривень.

«Пʼять разів на тиждень кандидати ходитимуть в одне з наших Депо, де вивчатимуть спочатку теоретичну частину, а після — практичну. У проміжках навчання вони складатимуть іспити на підтвердження кваліфікації. Після всіх іспитів впродовж трьох місяців вони працюватимуть помічниками машиністів. І тільки після того кандидати складають фінальний іспит та отримують посвідчення на водіння поїзда», — пояснює Олексій Іванчик.

Після вдалого завершення навчання машиніст чи машиністка отримають посвідчення на право керування електропоїздом і розпочне роботу на лінії. Заробітна плата — орієнтовно 28 тисяч гривень. Через рік машиніст може підвищити свою кваліфікацію та отримати III клас. Заробітна плата становитиме орієнтовно 33 тисяч гривень.

Раніше «Вечірній Київ» розповідав, що у столичному метрополітені під час великої війни початку зʼявився гострий дефіцит фахівців робітничих професій. Причиною збільшення кількості вакансій є частково вимушена міграція, специфіка професій і мобілізаційна робота у зв’язку з воєнним станом. Станом на зараз 7% працівників перебувають у ЗСУ.

Фото та відео Даші Гришиної

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»