Національна опера України завершує 156 сезон: що подивитися

Будівля Національної опери України. Фото: Тетяна Асадчева
Будівля Національної опери України. Фото: Тетяна Асадчева

До закінчення поточного театрального сезону колектив театру підготував своїм глядачам чимало яскравих подій.

У липні 2024 року на шанувальників класичного балетного та оперного мистецтва, окрім традиційних вистав з поточного репертуару колективу, чекають ще й третій показ нової балетної вистави «Елегія воєнного часу» та фінальні Гала-концерти.

Ярослав Ткачук у вистаі «Грек Зорба». Фото: Національна опера України

4 липня (четвер) о 17:00 — зворушливий героїчно-романтичний балет «Грек Зорба» на музику Мікіса Теодоракіса. Історію палкого кохання, яке виникло на фоні конфлікту двох світів та цивілізацій, втілять на сцені: Ярослав Ткачук (Грек Зорба)та Олена Карандєєва (Марина).

Також у ролях: Даниїл Пащук (Джон), Олександр Габелко (Маноліос), Ірина Борисова (Мадам Хортонс) та інші. Диригент — Олексій Баклан.

Наталія Ніколаїшин у виставі «Наталка Полтавка»: Національна опера України

5 липня (п’ятниця) о 17:00 — перлина українського оперного мистецтва «Наталка Полтавка» Миколи Лисенка.

Музична редакція Мирослава Скорика. Сценічна редакція Анатолія Солов’яненка.

Опера Миколи Лисенка «Наталка Полтавка» належить до визначних творів української музичної культури. Композитора привабив сюжет «Наталки Полтавки» Івана Котляревського щирим розкриттям життя простого народу, реалістичним відображенням народного побуту.

У ролях: Наталія Николаїшин (Наталка Полтавка), Наталія Кисла (Терпелиха, її мати), Дмитро Кузьмін (Петро, коханий Наталчин), Сергій Пащук (Возний Тетерваковський), Богдан Тарас (Виборний), Геннадій Ващенко (Микола, далекий родич Терпилишин). Диригент — Богдан Пліш.

Юлія Кулик у балеті «Шопеніана». Фото: Національна опера України

6 липня (субота) о 15.00 — одноактна балетна вистава «Шопеніана» на музику фортепіанних творів видатного композитора Фредеріка Шопена. Цю хореографічну мініатюру, створену балетмейстером Михайлом Фокіним вважають один з найбільш поетичних балетів XX століття.

Солісти: Сергій Кривоконь, Юлія Кулик, Катерина Курченко та Катерина Алаєва. Диригент — Олексій Баклан.

У другій частині балетного вечора глядачі знову побачать хореографічну мініатюру «П’ять танго» на музику Астора П’яццолли у постановці одного з найвидатніших хореографів сучасності Ханса ван Манена.

Одноактний балет для семи пар, створений 1977 року, входить до репертуару багатьох балетних труп, є надзвичайно популярним у світі шедевром. Тут хореограф дозволив собі відмовитися від високих підборів, які зазвичай притаманні танцю танго, а замість них використати пуанти. Він поєднав іспанські елементи, притаманні музиці Астора П’яццоли, з бальним танцем, сплітаючи дивовижні ритми та почуття, що ллються разом зі звуками музики.

Ідея поставити цей відомий балет у Києві належить колишньому солісту Нідерландського національного балету, киянину Олександру Жембровському.

У виставі беруть участь провідні артисти балету театру.

Оксана Крамарєва у виставі Турандот. Фото: Vadym Boyko

7 липня (неділя) о 17:00 — опера «Турандот», яка стала лебединою піснею великого італійського композитора Джакомо Пуччіні. Сюжет твору заснований на легенді про китайську Принцесу, яка випробовує численних претендентів на її руку та серце трьома таємничими загадками, які ще нікому не вдавалося розгадати…

У головних ролях: Оксана Крамарєва (Турандот), Олег Злакоман (Принц Калаф) Тетяна Ганіна (Лю), Сергій Ковнір (Тимур) та інші. Диригент — Микола Дядюра.

Сцена з вистави «Набукко». Фото: Національна опера України

11 липня (четвер) о 17:00 — рання опера Джузеппе Верді «Набукко».

Свого часу твір приніс молодому генію світову славу, а знаменитий хор юдейських рабів «Va pensiero» став свого часу справжнім символом об’єднання Італії. Ця вистава у постановці Анатолія Солов’яненка з незмінним успіхом йде на сцені Національної опери України уже понад сім років.

Цього разу у виконавському складі заявлені: Геннадій Ващенко (Набукко), Вікторія Ченська (Абігаїль), Алла Позняк (Фенена), Сергій Магера (Захарія), Дмитро Іванченко (Ісмаель) та інші Диригент — Микола Дядюра.

Ольга Голиця та Микита Сухорухов у виставі «Елегія воєнного часу». Фото: Олександра Злуніцина

12 липня (п’ятниця) — вечір одноактних балетів.

Вистава «Весна і осінь» на музику Антоніна Дворжака (Серенада Мі мажор, орus 22), у постановці всесвітньо відомого хореографа, художнього керівника і директора Hamburg Ballett Джона Ноймайера.

Музичною основою вистави є знаменитий твір «Серенада для струнних» видатного чеського композитора Антоніна Дворжака. Композиція вражає своєю цілісністю та різнобарвним звучанням, де ніжні та трепетні звуки змінюються витонченою меланхолійністю чи урочисто-святковим та піднесеним звучанням.

У ролях: Юлія Кулик, Микита Сухоруков та артисти балету театру. Диригент Сергій Голубничий.

У другому відділі глядачі зможуть побачити нову балетну мініатюру — «Елегія воєнного часу» у постановці всесвітньо відомого танцівника і балетмейстера Олексія Ратманського.

Музичною основою балету стали чотири постлюдії для фортепіано та струнного оркестру геніального Валентина Сильвестрова, а також сільська музика 1930-х років.

Виконавцями ролей стали 8 провідних солістів балету театру: Наталія Мацак, Ольга Голиця, Тетяна Льозова, Анастасія Шевченко, Микита Сухоруков, Ярослав Ткачук, Сергій Кривоконь та Євген Логвиненко. Диригент — Сергій Голубничий.

Глядацька зала театру. Фото: Національна опера України

13 липня (субота) та 14 липня (неділя) о 15:00 — Гала-концерт з нагоди завершення 156-го театрального сезону за участі провідних солістів опери та балету, хору та оркестру Національної опери України.

Програму концерту можна подивитися за посиланням.

Детальну інформацію щодо складу виконавців (можливі зміни) та продажу квитків можна дізнатися на офіційному сайті театру.

Важливо! У випадку повітряної тривоги глядачів буде запрошено до тимчасового укриття у приміщенні гардероба, розташованого поверхом нижче під фоє партеру.

До теми: Елегія воєнного часу: у столиці показують балет-мініатюру на музику Сильвестрова.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»