Київ туристичний: коли до столиці повернуться мільйони іноземних гостей
Розмірковуємо про розвиток туризму у столиці в найближчі роки.
Крім багатої історичної та культурної спадщини, наш Київ здатний вже сьогодні запропонувати своїм гостям теплий і комфортний прийом. У нас є практично все, щоб туристам було цікаво і затишно тут гостювати: розвинена мережа сфери обслуговування та туристичних послуг, безліч архітектурних перлин та історичних святинь. А головне – щирі і гостинні люди. І якби не пандемія COVID-19, переконана: ми вже сьогодні б мали рекордну кількість відвідувачів у столиці.
Адже туризм - це галузь, яка найбільше в економічному плані постраждала від наслідків коронавірусу. Закриті кордони, обмеження для громадян різних країн, тимчасові зупинки в роботі сфери обслуговування: готелів, ресторанів, кафе - все це боляче вдарило по туристичному бізнесу.

За попередніми оцінками, через пандемію світова індустрія втратила понад 300 мільярдів євро, тобто приблизно третину від очікуваного доходу.
Якщо підрахувати втрати Києва, то згідно з попередніми оцінками експертів, туристичний сектор столиці (а це як туроператори, турагенти, музеї, так і супутні галузі, як, наприклад, заклади розміщення, харчування, торгівлі) втратив за період карантину понад 1 мільярд доларів США. Звичайно, точну цифру назвати важко, оскільки багато підприємств туристичного бізнесу, закладів розміщення та представників екскурсійного сектору працюють “в тіні”. Але зараз мова дещо про інше.
Якщо проаналізувати статистику останніх років, то до 2019 року ми мали позитивну динаміку щорічного зростання кількості туристів та гостей столиці. Приміром, якщо 2017 року Київ відвідали понад 1,6 млн іноземців, то у 2018-ому ця цифра становила вже 1,9 млн. А у передпандемічний 2019 рік ми перетнули позначку у 2 млн туристів. Далі трапився «ковідний» 2020 рік, який перекреслив всі результати попередньої роботи.

У 2020-ому до столиці приїхало майже 500 тис. іноземних гостей. Тобто, в чотири рази менше (!!!), ніж за рік до того. Туристичний збір за цей період склав 34 мільйони, що майже вдвічі менше, ніж у 2019-ому. Втрати очевидні.
Але повертаючись до головного запитання, коли до Києва повернуться потоки іноземних туристів?
На мою думку, це може статися досить швидко. Нині експерти прогнозують, що на відновлення сфери туризму у світі потрібно не менше трьох років. Наші ж представники бізнесу впевнені – для того, щоб вийти на «допандемійні» показники, столиці вистачить 1,5-2 роки. І це базується на конкретних розрахунках.

З початку року до міста завітало понад 308 тисяч гостей з-за кордону, а до бюджету надійшло понад 20 млн гривень туристичного збору. Тобто статистика за І півріччя 2021 року доводить, що ми можемо вже цього року наблизитися до показників, які були до пандемії, і що Київ цікавий для іноземців!
До речі, чи не вперше, найбільше туристів приїхало із США. Також майже 15 тис. гостей приїхало із Саудівської Аравії - це новий, але перспективний напрямок. Адже Україна цікава для них як культурний центр Європи, а також приваблює помірними цінами.
А найголовніше - наше місто працює над розвитком туристичної привабливості. Лише протягом останнього року ми створили новий гастрономічний символ Києва - Kyiv Pie, відкрили Академію гостинності, розробили чудові путівники по чотирьох ключових туристичних напрямках міста.

Зараз також готується нова цільова програма розвитку туризму, яка враховує сучасні тенденції. Зокрема, вона передбачає розвиток інклюзивного туризму для осіб з інвалідністю. У наших планах розширення мережі туристично-інформаційних центрів, створення окремих місць для паркування туристично-екскурсійного транспорту та нового мобільного додатку Kyiv City Travel. Також плануємо оновити туристичну навігацію і розвивати офіційний туристичний портал міста, де будуть зібрані усі визначні культурні об’єкти, екскурсії, заклади розміщення та харчування.
І це, не рахуючи постійну промоцію Києва в інших куточках світу, що дозволяє зацікавити і привабити туристів. Ця послідовна робота дає свої плоди. Відомі компанії-бренди, великі кіностудії все частіше звертають увагу на нашу столицю. А це – найкраща додаткова реклама для міста.
Наше місто готове прийняти іноземних гостей та подарувати прекрасні емоції і нові враження. Проведення ЄВРО-2012, фіналу Ліги Чемпіонів - 2018, Євробачення довели, що столична туристична сфера може запропонувати якісний сервіс.
Проте, вирішальним фактором для повернення туристів буде перемога над пандемією.