Як удосконалити Стратегію розвитку Києва: погляд громадських організацій

Як удосконалити Стратегію розвитку Києва: погляд громадських організацій

Усе більше киян не просто цікавляться, як буде розвиватися місто, а й готові самі долучатися до стратегії його розвитку. Проте часто не знають, які інструменти для цього використовувати. Як можна вдосконалити стратегію розвитку столиці, проаналізували у аналітичному центрі CEDOS.

Аналітики центру запросили на обговорення цієї теми активістів, представників недержавних організацій та, звичайно, КМДА.

Кожне українське місто, не зважаючи на те, велике воно чи маленьке, має мати стратегію розвитку – візію свого майбутнього. Звичайно, є вона у Києва. Водночас, столиця досить нетиповий приклад, кажуть самі ж організатори дослідження, бо Київ – це місто, яке одночасно має статус регіону, який регулюється окремим законом.

У CEDOS, вивчивши «Стратегію розвитку Києва 2015-2025 років», виявили, що у цьому документі не враховані ґендерно-чутливі індикатори та потреби різних груп населення. А вони є дуже важливими саме зараз.

– У документі натрапили на згадку про «рівень бідності» один раз, про «економічну нерівність і її подолання» нема взагалі, а ці індикатори розвитку міста є дуже важливими у міжнародних дослідженнях, – пояснила фахівчиня центру CEDOS Юлія Назаренко.

Не згадані або недостатньо проаналізовані у документі, на думку аналітиків центру, і такі складові:

  • точкова забудова;
  • маятникова трудова міграція;
  • зміни клімату та перехід на відновлювані джерела енергії;
  • доступне дозвілля для всіх (особливо пенсіонерів).

Проаналізували аналітики і те, як впливають одна на одну різні державні та міські програми і стратегії. Інфографіка досить зрозуміла і промовиста. Чимало документів не мають зв’язку між собою, або він проблемний.

– Змінювати цей документ недоцільно, бо зараз триває підготовка до розробки проєкту Стратегії розвитку Києва до 2035 року. Це буде нове бачення розвитку столиці.  Зокрема, проведене дослідження показало, що необхідно розвивати  смарт-спеціалізації для Києва. Для нашого міста такими визначено визначено фармацевтику, інформаційно-комунікаційні технології та креативну індустрію, – пояснив перший заступник директора Департаменту економіки та інвестицій КМДА Вячеслав Панченко.

На думку т. в. о КП «Центр публічної комунікації та інформації» та інформації» Дмитра Кулібаби, щоб не виникало питань до нового документу Стратегії, вже сьогодні до розробки і обговорення проєкту треба залучати всіх зацікавлених. Круглі столи, опитування, воркшопи, публічні заходи – все це необхідно для того, щоб виробився ефективний діалог між владою і громадою. Прийняті у результаті таких дискусій і компромісів рішення сприяють розвитку громадянського суспільства, покращенню інвестиційного клімату, а в результаті – зростанню добробуту мешканців міста.