У мерії показали новий сервіс «Київ у смартфоні» і повідомили, що буде далі

У мерії показали новий сервіс «Київ у смартфоні» і повідомили, що буде далі

Директор Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрій Назаров презентував додаток Kyiv Smart City – «Київ у смартфоні». Сервіс об’єднує електронні послуги, якими можуть користуватися кияни. Для початку, кияни, завантаживши додаток, можуть прив’язати до акаунту свою транспорту картку, поповнювати її та купувати електронні QR-квитки. Завантажити додаток можна за посиланням: https://app.kyivcity.gov.ua/start.

Кожні два тижні Департамент намагатиметься додавати новий сервіс, – сказав Юрій Назаров. – Першими доданими будуть ті, за які проголосують кияни, як найбільш потрібні. Проголосувати можна, зайшовши у сервіс та натиснувши на «блискавку».

Наступними додатками, на думку Назарова, мають бути сервіси з інформування про перекриття руху, відключення води, масові культурно-мистецькі та спортивні заходи у столиці.

Поступово у сервісі «Київ у смартфоні» з’являться інші послуги:

  • Оплата комунальних послуг;
  • Електронна демократія;
  • Домашні улюбленці;
  • Сервіси водія;
  • Медицина;
  • Дитячий садочок;
  • 1551;
  • Сучасний киянин;
  • Спорт та відпочинок;
  • Соціальні послуги;
  • Інформаційний центр.

– Наразі сервіси перебувають у процесі розробки, але користувачі вже можуть обрати, який із них має стати доступним у першу чергу, - сказав Юрій Назаров. - За кожну з функцій можна проголосувати. Зараз найбільше голосів зібрали «Розклад руху» (більше 3000 голосів), «Маршрути на карті» (2300 голосів) у розділі «Міський транспорт», а також «Громадський бюджет» у розділі «Електронна демократія», «Зв’язок з депутатом», та «Запис до лікаря» – у розділі «Медицина». Створивши «Київ у смартфоні», ми тим самим створюємо й сучасні способи комунікації влади з громадою, скорочуємо час і відстань спілкування з владою. А також надаємо сервіси для активної участі в управлінні містом.

Юрій Назаров пояснив, що найскладніше у процесі діджиталізації – створення «розумного міста» – подолати інерцію людей перед користуванням чимось новим. У 2015 році завдяки політичній волі команди мера вдалося створити «Електронний бюджет», перевести документообіг в електронний формат, залучити чиновників до електронного спілкування між підрозділами КМДА та громадянами. Так було і на початку нинішнього року, коли столичних пільговиків привчали прикладати Картку киянина до валідаторів у наземному транспорті. Нараз 350 тисяч власників Картки киянина за добу валідують її у транспорті.

– Нагадую, що наразі електронний квиток у транспорті працює в тестовому режимі паралельно з обігом паперових талонів, – сказав Юрій Назаров. – Але з 1 листопада платити за проїзд можна буде або талонами з QR-кодом, або електронним квитком, або за допомогою смартфону чи Карткою киянина (тим, хто не має пільг на проїзд). Паперових талонів не буде. Нині 800 тисяч киян користуються Карткою киянина, з них 670 тисяч мешканців мають пільги на проїзд.

Зараз щоденно, крім пільговиків, валідатори фіксують у транспорті по 50 – 51 тисячі сплачених поїздок за допомогою електронного квитка,   талонами з QR-кодом, чат-ботом. Продано 15 тисяч електронних карток. Аби убезпечити систему, що стоїть у міському пасажирському транспорті від збоїв, ми приєднали її і до резервного дата-центру, на який можна буде перемкнути її вразі позаштатних ситуацій.   

Також Назаров повідомив, що до розробки сервісу можуть долучитися програмісти, які мають власні ідеї вдосконалення додатку. Із пропозиціями можна звертатися на електронну адресу: kscapp@kyivcity.gov.ua.